درمان های خانگی برای فشار خون بالا

به گزارش مجله کامسا، امروزه درمان های خانگی به سرعت در حال رشد هستند و بسیاری از مردم استفاده از درمان های خانگی را ترجیح می دهند. درمان های خانگی برای فشار خون بالا هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به درمان

درمان های خانگی برای فشار خون بالا

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

امروزه درمان های خانگی به سرعت در حال رشد هستند و بسیاری از مردم استفاده از درمان های خانگی را ترجیح می دهند. درمان های خانگی برای فشار خون بالا هم از این قاعده مستثنی نیستند. در این مقاله اطلاعاتی راجع به درمان فشار خون بالا با روش های خانگی اشاره شده است.

فشار خون بالا بیماری است که افراد زیادی به آن مبتلا هستند. فشار خون بالا بسیار رایج است زیرا، اغلب افراد در معرض استرس زیادی قرار دارند و زمان لازم برای مراقبت از سلامت خود را ندارند. فشار خون بالا از افزایش آدرنالین در جریان خون ناشی می گردد که باعث افزایش فشار خون در رگ ها می گردد.

همه فشار خون دارند و فشار خون طبیعی اکثراً در محدوده 80 ر120 است. اگر فشار خون مرتباً بالاتر از 90 ر140 برود منجر به فشار خون بالا می گردد. این می تواند بسیار مهلک باشد و به رگ های خونی صدمه بزند. فشار خون بالا می تواند منجر به ایجاد سکته یا حمله های قلبی شدید ، نارسایی کلیه و حتی آسیب تماشا مغز و چشم ها گردد. فشار خون با میلی متر جیوه مقدار گیری می گردد. دلایل اصلی فشار خون بالا عبارتند از استرس ، چاقی ، مصرف زیاد سدیم و تغییر در مقدار هورمون های بدن در زنان. پس، پایین آوردن فشار خون لازم است. استفاده از روش های طبیعی برترین راه کار برای کنترل فشار خون بالاست و در ادامه به بعضی روش های خانگی برای این کار اشاره شده است. این روش ها به اسم داروهای جایگزین برای فشار خون بالا هم نامیده می شوند:

سیر: مصرف سیر برترین درمان طبیعی برای کاهش فشار خون است و به شدت توصیه می گردد. سیر ضربان قلب را تنظیم می نماید و به کارکرد صحیح کل اعضای بدن یاری می نماید. مصرف سیر بعلاوه علایم فشار خون بالا مانند سرگیجه ، حالت تهوع و مسائل تنفسی و گوارشی را از بین می برد. مصرف روزانه 2 تا 3 حبه سیر باعث ایجاد نتایج شگفت آوری در کاهش فشار خون می گردد.

عسل: عسل جزء مواد غذایی طبیعی به تعداد می رود که مصرف آن برای درمان بیماری های زیادی به شدت توصیه می گردد. فشار خون را می توان با مصرف روزانه 2 بار مخلوط 2-3 قاشق چایخوری عسل با پودر زیره و زنجبیل کنترل کرد.

انگور فرنگی

انگور فرنگی هم در درمان فشار خون بالا مفید است. 2-3 قاشق غذاخوری آب انگور فرنگی را با عسل به صورت ناشتا مصرف کنید.

لیمو ترش: لیمو منبع غنی از ویتامین ث است از اینرو، تأثیر زیادی در کنترل فشار خون بالا دارد. پوست و آب لیمو به تقویت عروق شعریه یاری می نماید.

آب پیاز: آب پیاز برای کاهش فشار خون مفید است. 2-3 قاشق چایخوری آب پیاز را با 2-3 قاشق چایخوری عسل مخلوط و مصرف کنید.

دانه شنبلیله: دانه شنبلیله یکی از برترین درمان های خانگی برای فشار خون بالا به تعداد می رود. 1-2 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در یک لیوان آب بجوشانید و بعد از سرد شدن آن را مصرف کنید.

برگ کاری: برگ کاری به خاطر ارزش دارویی خود شناخته شده است و از آن برای کاهش فشار خون هم استفاده می گردد. 35-40 برگ کاری را در یک لیوان آب بجوشانید و آن را ناشتا مصرف کنید.

آب سبزیجات: از عصاره سبزیجاتی مانند اسفناج و هویج که غنی از مواد مغذی است، می توان روزانه دو بار برای کاهش فشار خون استفاده کرد.

میوه ها: میوه هایی مانند هندوانه ، پاپایا و انگور برای درمان فشار خون بالا بسیار مفید هستند. دانه هندوانه حاوی ترکیبی است که به کاهش فشار خون یاری می نماید. دانه هندوانه را خشک و پودر کنید و 1-2 قاشق چایخوری از آن را با با یک لیوان آب مخلوط نموده و مصرف کنید. انگور هم سرشار از ویتامین ث است که در جلوگیری از ایجاد فشار خون بالا و تقویت رگ ها مؤثر است. بعلاوه، مصرف پاپایای خام هنگام صبح و ناشتا می تواند فشار خون را کاهش دهد.

برنج و سیب زمینی آب پز

برنج آب پز برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می برند توصیه می گردد زیرا، کلسترول ، چربی و سدیم کمی دارد. برنج قهوه ای بعلاوه غنی از کلسیم است و مصرف آن توصیه می گردد زیرا، دستگاه عصبی را تسکین می دهد. بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می برند باید سیب زمینی خصوصاً آب پز شده آن را در رژیم غذایی خود بگنجانند. سیب زمینی سرشار از پتاسیم و مهمیم است و سیب زمینی آب پز شده نمک کمتری جذب می نماید. آن ها رژیم غذایی کم سدیم خوبی برای کاهش فشار خون هستند.

آب جعفری: جعفری برای کنترل فشار خون بسیار مؤثر است. آب پز کردن 20 گرم جعفری با 250 میلی لیتر آب و مصرف آن به طور منظم می تواند به کنترل فشار خون یاری کند.

رژیم غذایی برای فشار خون بالا

داشتن رژیم غذایی مناسب برای بیمارانی که از فشار خون بالا رنج می برند از اهمیت زیادی برخوردار است. اساساً باید از مصرف نمک اجتناب کرد و مصرف بیش از نیم قاشق چایخوری در روز توصیه نمی گردد. رژیم غذایی شما باید حاوی انواع میوه ها و سبزیجات باشد. از مصرف غذاهای تند ، گوشت قرمز و غیره خودداری کنید زیرا، باعث افزایش فشار خون می شوند. همواره وزن خود را کنترل کنید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

علاه بر استفاده از درمان های مختلف، باید از مصرف سیگار و الکل اجتناب کنید. سعی کنید هر روز ورزش کنید و تا حد امکان آرام باشید و از استرس دور بمانید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 883

به "درمان های خانگی برای فشار خون بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان های خانگی برای فشار خون بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید