دومین جایزه ادبی بهمن برگزیدگانش را معرفی کرد

به گزارش مجله کامسا، مراسم اهدای جوایز دومین دوره جایزه ادبی بهمن با حضور شماری از نویسندگان کتاب با رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی ایام کرونا در لایو اینستاگرام خانه کتاب نشر دف برگزار گردید.

دومین جایزه ادبی بهمن برگزیدگانش را معرفی کرد

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از راوابط عمومی نشر دف ، 20 داستان کوتاه از بیست شرکت نماینده، در دومین کتاب این مجموعه با عنوان آدم های بدی که ما هستیم توسط نشر دف به چاپ رسیده، و از روز چهارشنبه (4 تیرماه) در کتابفروشی های سراسر کشور عرضه شده است.

دبیر جلسه سرکار خانم فرزانهکرمپور، نویسنده و بنیان گذار جایزه ادبی بهمن، از افزایش صد در صدی شرکت نمایندگان نسبت به دوره پیش اطلاع داد. به گفته وی در این دوره شرکت نمایندگانی از جوانان نُه ساله تا هشتاد ساله! از شهرهای مختلف ایران، و حتی ایرانیان مقیم در سایر کشورها نیز وجود داشتند.

حمیدرضاشعبانی مدیر نشر و کتابفروشی دف، گزارش سلسله ای از وقایع و مسائل تاریخی پیش آمده در سال گذشته و سال جاری را که منجر به تعویق چاپ کتاب و برگزاری مراسم در ماه تیر شد را برای نویسندگان حاضر یادآوری و ارائه کرد. او همچنین از تمام شرکت نمایندگان و قدرت قلم نویسندگی ایشان، حتی نویسندگانی که در یک رقابت فشرده داستان های شان به مرحله چاپ نرسید، قدردانی کرد.

در ادامه مراسم، به بیست نویسنده برگزیده و داستان اولی، نسخه های کتاب چاپ شده­ اهدا شد و نفرات اول تا سوم، ضمن دریافت جوایز نقدی، لوح تقدیر خود را به توضیح زیر دریافت کردند:

1- آقای محسن مرادی نفر اول (برنده لوح طلا) برای داستان حذف شده تَه این جاده... (که البته در ممیزی وزارت ارشاد حذف و داستان معدنچی ها جایگزین آن شده)

2- آقای غلامرضا فولادوندی نفر دوم (برنده لوح نقره) برای داستان چرا فاطی خودش را کشت؟ (که متأسفانه این داستان نیز توسط وزارت ارشاد حذف و داستان محلول ضد موش جایگزین آن شده است)

3- سرکار خانم حدیث ناظری نفر سوم (برنده لوح برنز) برای داستان خدا لعنت کند فتاح را

همچنین متولیان جایزه ادبی بهمن از مژگان خاکی، یکی از بیست نویسنده برگزیده یاد کردند که نام کتاب از نام داستان او برگرفته شده است.

مهلت ارسال داستان برای شرکت در دوره سوم جایزه ادبی بهمن، به نشانی دبیرخانه، حداکثر تا خاتمه شهریورماه جاری اعلام شد. شرکت نمایندگان ادوار قبل که داستان های شان تا کنون چاپ نشده است هم می توانند در دور جدید شرکت نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 149

به "دومین جایزه ادبی بهمن برگزیدگانش را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جایزه ادبی بهمن برگزیدگانش را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید