رکوردی جدید برای بورس تهران ، ورود شاخص به کانال یک میلیون و 900 هزار واحد

به گزارش مجله کامسا، شاخص بورس امروز دوشنبه 30 تیرماه برای نخستین بار وارد کانال یک میلیون و 900 هزار واحد شد.

رکوردی جدید برای بورس تهران ، ورود شاخص به کانال یک میلیون و 900 هزار واحد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به سرانجام رسید که شاخص کل این بازار با 59 هزار و 770 واحد رشد به رقم یک میلیون و 924 هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با 11 هزار و 272 واحد صعود رقم 512 هزار و 469 واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش 190 هزار و 190 میلیارد ریال انجام دادند.

بورس تا سرانجام تابستان چه قله ای را فتح می نماید؟ | شاخص اصلاح می گردد؟

پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پارس خودرو، ایران خودرو، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و معدنی و صنعتی گلگهر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و گلوکزان، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری غدیر، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه دارویی برکت نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز 395 واحد رشد و رقم 19 هزار و 717 واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار 889 هزار معامله به ارزش 69 هزار و 562 میلیارد ریال انجام دادند. سنگ آهن گوهرزمین، سهامی ذوب آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، فولاد هرمزگان جنوب و سرمایه گذاری صباتامین نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پربیننده این بازار هم از صنایع ذوب آهن اصفهان، بانک دی، هتل پارسیان کوثر اصفهان، سیمان لار سبزوار، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، س. توسعه و عمران استان کرمان و صنایع ماشین های اداری ایران تشکیل شده اند.

  • بورس هفته را چگونه به سرانجام رساند؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 184

به "رکوردی جدید برای بورس تهران ، ورود شاخص به کانال یک میلیون و 900 هزار واحد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردی جدید برای بورس تهران ، ورود شاخص به کانال یک میلیون و 900 هزار واحد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید