ساخت تجهیزات میزان گیری آلاینده های هوای محیط شهری با تجهیزات بومی

به گزارش مجله کامسا، تولیدات ایران ساخت یک شرکت دانش بنیان، کشور را نسبت به واردات تجهیزات پایش و میزان گیری بی احتیاج کرد.

ساخت تجهیزات میزان گیری آلاینده های هوای محیط شهری با تجهیزات بومی

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا نورپور مدیرعامل شرکت دانش بنیان فن پایا با بیان این که دستگاه پایش ایستگاهی آلاینده های هوای محیط SAPA محصول بسیار مهم و تولیدی این شرکت است، گفت: این دستگاه در محیط شهری نصب می گردد و آلاینده های هوا را میزان گیری می نماید و بعد از پردازش، شاخص کیفیت هوا را اطلاع رسانی می نماید.

کم ترین مصرف انرژی و بیشترین بازدهی

دستگاه پایش آلودگی هوای ایستگاهی برای میزان گیری آلاینده های هوای شهری ازجمله ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرومتر و کمتر از 2.5 میکرومتر و بعلاوه گازهای آلاینده ازن، کربن مونواکسید، نیتروژن دی اکسید و گوگرد دی اکسید به کار می رود.

این دستگاه دارای قابلیت ارسال داده های پایش آلودگی هوا از محل نصب خود به یاری سیستم به فضای اینترنت است. این داده ها در محلی دیگر به وسیله مرورگر کامپیوتر قابل مشاهده و ذخیره است، بعلاوه قابلیت نمایش شاخص کیفیت هوا بر روی نمایشگر دستگاه وجود دارد.

این دستگاه مصرف انرژی پایین اما بازدهی بالایی دارد و مجهز به میکرو کنترلر صنعتی هوشمند و سنسورهایی با طول عمر بالا بوده و قابلیت اتصال به اینترنت و ارسال داده ها از راه دور را دارد.

دارای سیستم های نو و پیشرفته

نمونه خارجی این دستگاه قیمت بسیار بالایی دارد و دارای سیستم های قدیمی هستند اما نمونه داخلی بسیار با کیفیت است و سیستم های نو روی آن نصب است. بیش از 90 درصد این دستگاه بومی سازی شده و در حال حاضر در این شرکت 60 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فن پایا با اشاره به اینکه این محصول نمونه مشابه داخلی دیگری ندارد و کاملاً وارداتی بوده، اضافه کرد: تیم فعال در شرکت شامل متخصصین تمامی رشته ها هستند و این موضوع نشان از پیچیدگی و پیشرفته بودن این دستگاه است.

/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1111

به "ساخت تجهیزات میزان گیری آلاینده های هوای محیط شهری با تجهیزات بومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت تجهیزات میزان گیری آلاینده های هوای محیط شهری با تجهیزات بومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید