ویزای آمریکا: شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021

به گزارش مجله کامسا، ویروس کرونا چه تاثیری در دریافت ویزای شینگن داشته؟ متاسفانه شیوع ویروس کرونا فرایند دریافت ویزای شینگن را به حالت تعلیق درآورده است. در بین سوالات بسیاری از جمله سفارت ها چه وقت باز می شوند؟ افرادی که برای ملاقات با اقوام یا تحصیل می خواهند به اروپا سفر نمایند می توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایند یاخیر و … ذهن متقاضیان را مشغول نموده است. از این رو کارشناسان ما شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا را مورد آنالیز قرار داده اند.

ویزای آمریکا: شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021

اگر علاقمند به دریافت خدمات انواع ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

هر ساله متقاضیان بسیاری جهت دریافت ویزای شینگن و رزرو اقدام می نمایند. از سال 2019 و با شیوع ویروس کرونا سفارت های اروپایی صدور ویزا را متوقف کردند. اما در حال حاضر بعضی از کشورها با اعلام شرایط جدید و البته به صورت محدود کار خود را مجددا شروع نموده و صدور ویزا را از سر گرفته اند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که شرایط جدید در دوره کرونا چه مواردی را شامل شده و کدام افراد می توانند برای دریافت ویزا اقدام نمایند.

اطلاعیه سفارت ها جهت شرایط جدید ویزای شینگن

سفارت های اروپا سیاست های مشابهی را جهت فرایند صدور ویزای شینگن در پیش گرفته اند. طبق اطلاعیه ای که از طرف سفارت های هلند، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و اتریش اعلام شده است دفاتر سفارت صدور ویزای گردشگری شینگن را تا طلاع ثانوی متوقف نموده و فقط و فقط افراد با شرایط ویژه می توانند به سفارت مراجعه و برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند.

لازم به یادآوری ست که محدودیت های اعمال شده از طرف سفارت های اروپایی نه فقط برای متقاضیان ایرانی بلکه برای بیشتر متقاضیان با ملیت های دیگر نیز اعمال می گردد. این محدودیت ها بیش از هر چیز دیگر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده اند.

چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟

در ادامه به این سوال می رسیم که با توجه به شرایط جدید ویزای شینگن و تا برداشته شدن محدودیت های مربوط به ویزای گردشگری چه افرادی می توانند برای دریافت ویزای شینگن اقدام نمایند؟

طبق اطلاعیه سفارت ها فعالیت دفاتر سفارت یا VFS بسیار محدود شده و در حال حاضر متقاضیان تنها می توانند برای ویزای نوع دی D که ویزای خانوادگی، تحصیلی، فرصت مطالعاتی، خود اشتغالی، کار در صورت استخدام و درمان را شامل می گردد اقدام نمایند.

صدور ویزای گردشگری در اطلاع ثانوی متوقف شده و پفراینده های این نوع ویزا آنالیز نخواهند شد. این محدودیت از طرف سفارت های ایتالیا، دانمارک، اتریش، هلند و آلمان اعلام شده است. هر چند که بیشتر سفارت ها سیاست مشترکی را در این زمینه پیش گرفته اند اما جهت اطلاع از شرایط ویزای شینگن سایر دفاتر می توانید به وبسایت رسمی آن ها مراجعه کنید.

آیا افرادی که از قبل ویزا دریافت نموده اند (با ویزای معتبر) می توانند به مقصد مورد نظرشان سفر نمایند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت به دلیل اینکه محدودیت ها جهت جلوگیری از شیوه ویروس کرونا اعمال شده است فقط و فقط افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در کشور مقصد را دارند، دانشجویان در حال تحصیل، افرادی که فصد دیار با اقوام خود را دارند و افرادی که برای کارهای ضروری قصد سفر به اروپا را دارند می توانند از ویزای خود استفاده نمایند.

به صورت واضح تر تا اطلاع ثانوی افراد با ویزای گردشگری به فصد گردشگری اجازه ورود به اروگا را ندارند. زمان این محدودیت هنوز معین نشده و در صورت برطرف آن به وسیله همین وبسایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.

آیا متقاضیان می توانند وقت سفارت خود را کنسل نمایند؟

هر سفارت قانون خاص خود را در این زمینه دارد. بعضی از سفارت ها به دلیل مسائل بوجود آمده بر اثر ویروس کرونا وقت ها را کنسل نموده و مبلغ را به متقاضی استرداد می نمایند اما بعضی دیگر با نگاه داشتن مبلغ وقت ها را به تعویق می اندازند.

طبق اعلام دفتر VFS هیچ مبلغی بابت کنسلی وقت های سفارت به متقاضیان استرداد نمی گردد. وقت ها برای متقتضیان محفوظ مانده و پس از برطرف محدودیت ها گفراینده های ویزاهای گردشگری مجددا در فرایند آنالیز قرار می گیرند.

در نتیجه متقاضیان نمی توانند وقت های سفارت خود را کنسل نمایند و در صورت حاضر نشدن در روز مصاحبه وقت ها خود به خود کنسل شده و مبلغی به مسافران استرداد نمی گردد.

در این شرایط و به دلیل بسته بودن سفارت ها امکان باز پس دریافت هزینه ویزا وجود؟

طبق توضیحات ارائه شده در سوال قبل مبالغ دریافت شده از طرف شرکت VFS قابل استرداد نمی باشد. البته از آنجا که هر سفارت قانون خود را در این زمینه دارد برای اطلاع از قانون دقیق هر سفارت جهت باز پس دریافت مبلغ با سفارت مورد نظر تماس گرفته یا به وبسایت رسمی آن مراجعه نمایند.

اتباع کدام کشورها می توانند به عنوان گردشگر به اروپا سفر نمایند؟

اتحادیه اروپا لیست توابع کشورهایی را که به عنوان گردشگر می توانند به این کشور سفر نمایند اعلام نموده است. نکته مهم اینکه با توجه به شرایط جدید ویزای شینگن این لیست با تغییر شرایط کرونا در کشور مورد نظر به روزرسانی می گردد.

  • الجزایر
  • استرالیا
  • کانادا
  • گرجستان
  • ژاپن
  • مراکش
  • نیوزلند
  • رواندا
  • کره جنوبی
  • تایلند
  • تونس
  • اروگوئه

طبق آخرین به روز رسانی صربستان از لیست مورد نظر حذف شده است.

بیشتر بخوانید …

شرایط جدید ویزای تایلند در زمان شیوع ویروس کرونا در سال 2021

شرایط دریافت ویزای دبی در سال 2021 تغییر کرد

بهترین زمان سفر به اروپا چه فصلی است؟

معرفی 4 فرودگاه بین المللی لوکس در اروپا

بهترین کشورهای اروپایی برای تعطیلات بهاری

مدت زمان صدور ویزای شینگن

مقاصد زمستانه اروپایی

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 674

به "ویزای آمریکا: شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای آمریکا: شرایط جدید ویزای شینگن در دوره کرونا در سال 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید