شهرداری تهران در پی افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است

به گزارش مجله کامسا، سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با تاکید بر توسعه پروژه های محله محور در افزایش سرمایه اجتماعی شهری، گفت: شهرداری تهران در پی انجام اقداماتی است که احساس تعلق به شهر را در شهروندان افزایش دهد. در این راستا، بهره برداری از ابزار های دیجیتال در راستای توانمندسازی جوامع محلی، به بهبود اقتصاد محلی و برابری کمک می کند.

شهرداری تهران در پی افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی که با شعار سرمایه اجتماعی شهری؛ اعتماد و مشارکت عمومی در دوشنبه مرکز تاجیکستان در حال برگزاری است، رضا واحدی فر به صورت غیرحضوری شرکت و در سخنرانی خود، تجربیات شهرداری تهران در اجرای پروژه توسعه نوآوری و مشارکت شهروندی باهم را ارائه کرد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با تشریح اقدامات راهبردی و پروژه ای در سطح شهر تهران درباره چگونگی به کارگیری سرمایه اجتماعی شهری، اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان، در این رابطه اظهار کرد: پس از جمع آوری نیاز های اجتماعی شهر، مهم ترین عامل در رفع نمودن مسائل و چالش های شهری در سطح محلات، شناسایی نیاز های جوامع محلی و ایجاد عدالت اجتماعی، بالابردن میزان مشارکت شهروندان و توسعه محله با حمایت از طرح های متمرکز بر هویت محله ها است.

واحدی فر پروژه باهم را پروژه توسعه محله محور شهر تهران معرفی کرد و گفت: این پروژه در سه فاز اجرایی شد به طوری که در فاز اول آن رویکرد توسعه کسب وکار محور اجرا شد و استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در توسعه شهر به صورت سیستماتیک با مدیریت شهر تهران مشارکت کردند.

وی اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در فاز دوم پروژه باهم بر توسعه شهروند محور تمرکز کرده و به جذب ایده ها و سرمایه گذاری جمعی در توسعه شهر می پردازد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری که در ششمین اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیایی به صورت آنلاین حضور داشت، بالاترین سطح توسعه برای افزایش سرمایه اجتماعی شهری را اعتماد عمومی و مشارکت شهروندان با مدیریت شهری معرفی کرد و اضافه کرد: شهرداری تهران تلاش می کند در فاز سوم از این پروژه در جایگاه حاکمیت شهری با ایجاد مقررات و استفاده از مشورت های عمومی و رویکرد های پایین به بالا، با استفاده از نوآوری و حذف موانع اقتصاد دیجیتال گام های موثری بردارد.

واحدی فر راه اندازی اپلیکیشن تهران من را از اقدامات کلیدی شهرداری تهران در رفع مسائل محله ها اعلام کرد و اضافه کرد: شهروندان می توانند به پروژه های اجرا شده در هر محله امتیاز دهند و همچنین مسائل خود را در محله ها از طریق اپلیکیشن به همراه صوت و تصویر ارسال کنند.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تاکید کرد: در مدیریت شهر تهران بر این اعتقادیم که توانمندسازی جوامع محلی و افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان به کاهش هزینه های نگهداری شهر و افزایش ایمنی و امنیت منجر می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1109

به "شهرداری تهران در پی افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران در پی افزایش احساس تعلق به شهر در شهروندان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید