طرز تهیه مربای میوه مخلوط

به گزارش مجله کامسا، خبرنگارانـ مربا یکی از خوراکی های خوشمزه و پر هوادار است که از دیرباز روش مناسبی برای نگهداری طولانی مدت میوه بوده است. مربا در سفره صبحانه جایگاه ویژه ای دارد که معمولا همراه با کره یا خامه سرو می گردد.

طرز تهیه مربای میوه مخلوط

مربا ها انواع گوناگونی دارند که از ترکیب شکر با میوه های گوناگون تهیه می شوند. مربای میوه مخلوط یکی از انواع مربا های میوه ای است که از ترکیب سیب، به و هویج تهیه می گردد و به همین علت عطر و طعم بسیار دلچسبی دارد.

در ادامه این مطلب طرز تهیه مربای میوه مخلوط همراه با نکات مهم و ارائه فوت و فن های مربوط به تهیه مربا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه مربای میوه مخلوط

سیب: 2 عدد

به: 1 عدد

هویج: 2 عدد

شکر: سه و نیم پیمانه

آب: 5 پیمانه

آبلیمو: یک چهارم قاشق چای خوری

هل: 3 عدد

طرز تهیه مربای میوه مخلوط

1 ـ ابتدا سیب، هویج و به را پوست کنید. هسته های سیب و به را جدا کنید؛ سپس هر سه میوه را رنده و با هم مخلوط کنید.

2 ـ میوه های رنده شده را داخل یک قابلمه مناسب (ترجیحا لعابی) بریزید و آب را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و ده دقیقه صبر کنید تا میوه ها با آب بپزد.

3 ـ حالا شکر را به قابلمه اضافه کنید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا شکر کاملا داخل مربا حل گردد و کم کم به قوام بیاید. وقتی شهد مربا غلیظ شد، آبلیمو و هل را اضافه کنید و اجازه بدهید مربا چند جوش دیگر بخورد؛ سپس اجاق گاز را خاموش کنید. در این مرحله مربای میوه مخلوط شما آماده است، نوش جان.

نکات مهم برای تهیه مربا

1 ـ در حین پخت مربا حتما کف های روی قابلمه را بگیرید؛ زیرا این کف ها باعث تیرگی مربا می شوند.

2 ـ برای این که متوجه شوید مربا به غلظت کافی رسیده است یا خیر، مقداری از شربت مربا را داخل یک نعلبکی یا پیاله بریزید و آن را کنار بگذارید تا کاملا خنک گردد. بعد از این که شربت خنک شد، نعلبکی را تکان بدهید. اگر شربت سفت شده بود و به کندی حرکت می کرد؛ یعنی مربا به قوام لازم رسیده است و اگر شربت شل بود و ریخت؛ یعنی مربا هنوز باید روی حرارت اجاق بماند تا به قوام برسد.

3 ـ آبلیمو یا جوهر لیمو را حتما در مرحله آخر پخت به مربا اضافه کنید و سعی کنید بعد از اضافه کردن آبلیمو دیگر مربا نباید زیاد روی شعله اجاق گاز باشد.

4 ـ شیشه هایی را که برای مربا انتخاب می کنید، باید حتما خشک و تمیز با در فلزی باشند تا مربا با گذشت زمان کپک نزد.

5 ـ برای جلوگیری از خشک شدن و کپک زدن مربا بهتر است به میزان ای شیره توی شیشه مربا بریزید که کاملا سطح میوه را بپوشاند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 اسفند 1401 بروزرسانی: 5 اسفند 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1262

به "طرز تهیه مربای میوه مخلوط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای میوه مخلوط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید