بازسازی ویلا: فراخوان دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران منتشر شد

به گزارش مجله کامسا، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، فراخوان دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران منتشر شد.

بازسازی ویلا: فراخوان دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران منتشر شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران با انتشار فراخوان این رویداد در سال 1400 خاطرنشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ساعت 24 روز شنبه 2 بهمن است.

فرهنگسازی در سطح ملی جهت حفاظت، پیشگیری از تخریب و اقدام به شناسایی، ثبت، بازسازی و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و معاصر کشور، ایجاد حساسیت بین دست اندرکاران اعم از سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه، کارفرمایان، متخصصان و دانشجویان این حوزه دانشگاهی و در کل افکار عمومی، بـه موضوعات بازسازی و احیا و ارتقای سلیقه عمومی جهت افزایش توجه به این حوزه و در نهایت همراهی در حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند معماری و شهرسازی کشور، معرفی رشته تخصصی بازسازی و احیای بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی و ایجاد علاقه در جوانان جهت تحصیل در رشته مذکور از اهداف و رویکردهای دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران عنوان شده است.

در این فراخوان رعایت اصول و پله های بازسازی؛ روش گرا بودن طرح و نه نتیجه گرایی، شناسایی ارزش های خاص بنا و خوانا ساختن آنها، توجه به هویت، اصالت و یکپارچگی اثر در بازسازی و احیای معماری تاریخی و معاصر ایران، توجه توامان به فضای معماری (فضاها و تزئینات)، سازه (استحکام بخشی) و تاسیسات، زمینه گرایی و توجه به بستر تاریخی در طراحی معماری میان افزا، حرمت گذاری به اصل اثر در شیوه های مداخله، برترین پاسخ به چالش های موجود از معیارهای داوری اعلام شده است.

شهریار خانی زاد (هنرمعماری) بنیان گذار و مدیر رویداد و رکسانا خانی زاد، آرین خانی زاد دبیران اجرایی و محسن نوروزوند دبیر علمی و هادی احمدی، فرامرز پارسی، نگار سریع الاطلاق، علی سوداگران، محمدحسن طالبیان، رضا مفاخر، عبدالرضا محسنی هیئت داوران دومین جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران هستند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت موسسه فرهنگی هنری هنر معماری مراجعه نمایند یا می توانند برای ارتباط با دبیرخانه این رویداد با شماره تماس 1- 88342960 تماس بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1013

به "بازسازی ویلا: فراخوان دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ویلا: فراخوان دومین دوره جایزه ملی بازسازی و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید