فصل برداشت پرسپولیس زودتر از راه رسید

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران، رقابت های فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به هفته های پایانی دور رفت خود نزدیک می شود که رقابت بین تیم های استقلال و پرسپولیس در صدر جدول به اوج خود رسیده است.

فصل برداشت پرسپولیس زودتر از راه رسید

آبی پوشان مرکز با 29 امتیاز در صدر و پرسپولیس با یک امتیاز کمتر در رتبه دوم جدول قرار دارند. این در حالی است که قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر ایران در مدت مشابه فصل گذشته امتیازات کمتری داشت.

پرسپولیس در فصل گذشته علاوه بر بالا بردن جام قهرمانی لیگ برتر، به نایب قهرمانی لیگ قهرمانان 2020 آسیا نیز رسید. حضور سرخپوشان در آسیا و توجه ویژه یحیی برای رسیدن به مهم ترین قهرمانی قاره کهن باعث شد تا آنها در هفته های ابتدایی نتوانند امتیازات حداکثری را کسب کنند. با این حال سرخپوشان در 13 بازی ابتدایی فصل گذشته خود، 6 تساوی، یک باخت و تنها 6 برد داشت. این در حالی است که شاگردان یحیی گل محمدی در فصل جاری توانستند تعداد بردهای بیشتری را کسب کرده و با هشت بازی سه امتیازی و چهار دیدار یک امتیازی به رده دوم صعود کنند.

آغاز طوفانی مدعیان قهرمانی نظیر استقلال تهران، سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و شگفتی آلومینیوم اراک باعث شد تا میانه امتیازگیری این تیم ها بالاتر از همیشه شود.

همین موضوع با حذف سرخپوشان از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان 2021 آسیا همراه شد تا پرسپولیس خیلی زود روی بازی های داخلی متمرکز شده و برای گرفتن حداکثر امتیازات وارد میدان مسابقه شود.

همین موضوع باعث شد تا سرخپوشان چهار امتیاز بیشتر از فصل بیستم لیگ برتر گرفته و رقابت تنگاتنگ با استقلال تهران را خیلی زود آغاز کنند تا نشان دهند فصل برداشت امتیازات لیگ برتر را زودتر از همیشه آغاز کرده اند.

رقابت برای صدرنشینی در هفته های پایانی نیم فصل نخست لیگ برتر در حالی به اوج خود رسیده که معمولاً مدعی جام با فرمول تعیین هر بازی دو امتیاز با جمع کل آن در یک امتیاز (X=(تعداد بازی* دو) + یک) تعیین می شد اما عطش قطع کردن نوار قهرمانی های پرسپولیس در پنج فصل گذشته باعث ارتقای امتیاز گیری تیم ها شده است.

رقابت تنگاتنگ سرخابی های مرکز در حالی به اوج خود رسیده که تیم ها تا آغاز تعطیلات زمستانی باید 3 بازی دیگر انجام دهند و سپس برای تقویت خود در جابجایی شرکت کنند.

برنامه بازی های مانده پرسپولیس تا پایان هفته شانزدهم به شرح زیر است:

* پرسپولیس - پدیده مشهد

* پرسپولیس - فجر سپاسی شیراز

* پرسپولیس - فولاد خوزستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1005

به "فصل برداشت پرسپولیس زودتر از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل برداشت پرسپولیس زودتر از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید