فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دنیا پیشرفته امروز، جایگاه مهمی برای میکرو الکترونیک و ادوات میکرو قائل است و زمینه توسعه این فناوری را فراهم آورده است.

فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد

میکرو الکترونیک یکی از بخش های زیرساختی بسیار مهم محسوب می گردد که ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در عصر انفجار الکترونیک، توجه ویژه ای به آن دارد.

در سال گذشته حمایت های وسیعی بنا بر ضرورت از این بخش زیرساختی مهم اجرا شده است و سال جاری نیز این حمایت ها ادامه خواهد داشت.

از جمله این حمایت ها می توان به طراحی و ساخت فرستنده تلویزیونی 6 کیلو وات دوهرتز اشاره نمود. طرحی که از سال گذشته شروع و هم چنان در راستا اجرا قرار گرفته است.

طراحی و توسعه فناوری های مربوط به تولیدکننده عدد تصادفی برای استفاده در رمزنگاری کوانتونی از دیگر سرفصل های حمایتی ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته محسوب می گردد که هم اکنون انتها یافته است.

ساخت مدارهای مجتمع پیشرفته با فناوری 65 و 180 نانومتر از دیگر حوزه های مورد حمایت است. در این زمینه، پروژه 180 نانو به اتمام رسیده است و پروژه 65 نانو در مرحله نهایی اجرا قرار گرفته است.

طراحی چندین تراشه برای استفاده در سیستم های خودرو نیز از دیگر اقدامات ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در سال گذشته بوده که هم اکنون انتها یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1125

به "فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری میکروالکترونیک مورد حمایت قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید