هسته های پژوهشی با رویکرد شناختی در حوزه ورزش ایجاد می گردد

به گزارش مجله کامسا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین عزیزی، معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، خواهان تشکیل هسته های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش شد و از محققان و متخصصان برای فعالیت در این حیطه دعوت به همکاری کرد.

هسته های پژوهشی با رویکرد شناختی در حوزه ورزش ایجاد می گردد

عزیزی اضافه نمود: با توجه به طرح درخواست معاون پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، هسته های پژوهشی با رویکردهای شناختی در حوزه ورزش ایجاد می گردد.

وی با تشریح بیش از یک دهه فعالیت ها و اقدامات این ستاد در امر ترویج، ارتقا و توسعه علوم شناختی و حمایت از توسعه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و تخصصی در مراکز علمی، آموزشی و درمانی، گفت: پرورش و ارتقای کارکردهای شناختی جامعه ایرانی یکی از اولویت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری است

عزیزی با بیان اینکه حمایت از طرح های تحقیقاتی برای طراحی، فراوری و بومی سازی ابزارها و تجهیزات شناختی در کشور از سیاست های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی محسوب می گردد، اعلام نمود: ستاد کوشش می نماید با حمایت از محققان، اساتید و متخصصان و علاقمندان، کسب وکارها در حوزه علوم شناختی رونق یابد و خدمات شناختی به نحو مؤثر و ثمربخشی در اختیار افراد جامعه قرار گیرد.

معاون پژوهشی، فناوری و زیرساخت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در ادامه، توسعه فناوری های شناختی خواندن و نوشتن در مغز و تقویت کارکردهای اجرایی در میان دانش آموزان و یاری به امر بهبود آموزش و پرورش و نیز یاری به جذب سرمایه برای کسب و کارها در حوزه های شناختی را از دیگر اهداف و برنامه های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی بر شمرد.

وی بعلاوه گفت: توسعه و توسعه فعالیت های پژوهشی نیازمند همکاری های مشترک محققان، اساتید و پژوهشگران است و این ستاد در تحقق این سیاست، همیشه آماده ارائه حمایت های ضروری است.

لازم به ذکر است؛ در نخستین کنگره رویکردهای نوین شناختی در ورزش مباحثی همانند تأثیر علوم شناختی در ورزش از طریق ابزارهای شناختی، افزایش مهارت های ذهنی - ارتباطی، مهارت های ارتباطی، ریکاوری ذهنی و پیشگیری از تمرین زدگی، بهبود عملکرد ورزشی و نیز کاهش اضطراب، استرس و فشار روانی و نیز بهبود عملکرد مغز و توجه بینایی مورد آنالیز نهاده شد.

در این کنگره پاویون شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی با حضور چندین شرکت فراوریکننده تجهیزات شناختی نیز گشایش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 تیر 1402 بروزرسانی: 11 تیر 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1313

به "هسته های پژوهشی با رویکرد شناختی در حوزه ورزش ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هسته های پژوهشی با رویکرد شناختی در حوزه ورزش ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید