لطیفی: استقلال مقابل ذوب آهن روی خط دفاعی خود تمرکز کند، جدایی کمالوند هیچ آسیبی به تیم نخواهد زد

به گزارش مجله کامسا، علی لطیفی، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد که جدایی فراز کمالوند از تیم فوتبال استقلال تاثیری نخواهد داشت.

لطیفی: استقلال مقابل ذوب آهن روی خط دفاعی خود تمرکز کند، جدایی کمالوند هیچ آسیبی به تیم نخواهد زد

علی لطیفی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال پس از حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی گفت: پس از اینکه استقلال از نظر کادر فنی تغییر و تحولاتی روی نیمک خود داشت، به یک باره این تیم پای به رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گذاشت. زمانی که محمود فکری به همراه کادر فنی خود از این تیم جدا شدند فرهاد مجیدی به عنوان جانشین فکری انتخاب شد. مجیدی در این مدت کار خاصی را نمی توانست انجام دهد تنها کاری که می شد انجام داد فقط مسائل روحی و روانی بود.

وی اضافه نمود: مجیدی به خوبی توانست روحیه تیم را بالا ببرد و بازیکنان را در شرایط روانی خوبی قرار دهد و با گذشت زمان تفکرات خود را در تیم استقلال جاری کرد. اینجا باید گفت مجیدی شانسی که آورد زمانی استقلال را تحویل گرفت که در آن ستاره ها خیلی نقش مهمی داشتند و استقلال مهره های خیلی کلیدی در تیم خود داشت و کار مهم هم که فکری و مدیریت باشگاه در ابتدای فصل انجام دادند حفظ اسکلت و شاکله تیم بود و در ادامه هم با جذب نفرات خوب، فصل خود را شروع کرد و این عاملی بود که بعد از چند سال استقلال کامل ترین و پر ستاره ترین فصل خود را سپری کرد و وارد مسابقات لیگ برتر شد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال یادآور شد: اینکه چرا فکری نتوانست با استقلال نتیجه بگیرید در اینجا نمی خواهم به آن وارد شوم، اما او نتوانست آنچنان با بازیکنان و ستاره های خود ارتباط عاطفی برقرار کند و از نظر روانی روحیه نفرات را بالا ببرد. پس از حضور مجیدی روی نیمکت استقلال این کار را به بهترین شکل ممکن انجام شد و با آمدن او ارتباط عاطفی بین بازیکنان برقرار شد و با این رویه تیم وارد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شد و در آنجا دیدید که استقلال نمایش خیلی خوبی داشت، با این تفاوت که در خصوص ساختار دفاعی استقلال یکی از منتقدان سرسخت این تیم بودم. این موضوع به تیم مجیدی معطوف نمی گردد و در زمان سرمربیگری فکری، دوره اول خود فرهاد، زمان سرمربیگری استراماچونی در خصوص مباحث دفاعی این تیم همواره انتقاداتی داشتم .

لطیفی ادامه داد: در خصوص ساختار دفاعی باید گفت وقتی ساختار دفاعی مستحکمی ندارید شانسی برای قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داشت. استقلال در این چند ساله در زمینه دفاعی بسیار آسیب پذیر است این موضوع را هم در لیگ برتر هم در لیگ قهرمانان آسیا دیدیم. البته استراماچونی فرصت کمی داشت و تیم او بازی های خیلی شناور و خوبی انجام می داد، اما ضعف های خط دفاعی استقلال مشهود بود، به نظر من اگر استراماچونی در استقلال می ماند این مشکل خط دفاعی حل می شد، چرا که از جایی به فوتبال ما آمده بود که از نظر دفاعی در دنیا زبانزد هستند و تیم های ایتالیا همواره در دفاع شناخته شده اند. با آمدن مجیدی اما همچنان استقلال در دفاع مشکل دارد.

وی در خصوص ملاقات استقلال مقابل ذوب آهن اصفهان توضیح داد: مجیدی و شاگردانش باید به این نکته توجه نمایند قبل از هر چیزی روی مسائل دفاعی خود تمرکز داشته باشند و این مشکل را رفع نمایند چراکه ذوب آهن پس از حضور مجتبی حسینی روی نیمکت خود توانسته از آن شرایط بحرانی خود را خارج نمایند است و بردهای خوبی را کسب نموده اند و در حال حاضر از شرایط خوبی برخوردار هستند. ذوب آهن حریف آسانی برای استقلال نخواهد بود. استقلال با حضور ستاره های عظیم همواره تیم پرقدرتی برای حریفان خود است، البته از حق هم نباید گذشت که مجیدی از نظر مسائل روحی روانی روی بازیکنان کار نموده است و از این بابت باید از او تشکر کرد و در ادامه آرام آرام تفکرات تاکتیکی را در تیم جاری خواهد نمود.

وی درخصوص جدایی فراز کمالوند از کادر فنی استقلال گفت: حضور کمالوند تاثیرگذار بوده است و یاری خوبی برای مجیدی بود ولی با جدای اش اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، با این لحاظ که کمالوند مدت زیادی در تیم نبوده است که بتواند از نطر تاکتیکی و کارهای فنی تیم را متحول کند در این مدت مانند مجیدی فقط توانست روی مسائل روحی به تیم یاری کند، به نظرم اگر خلاقیت و نبوغ بازیکنان استقلال نبود شاید در مسابقات آسیایی هم به مشکل می خورد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال اضافه نمود: مجیدی زمان بازیگری خود هم مهاجم خیلی خوبی بود و از محبوبیت بالایی نزد طرفداران برخوردار بود و او از این محبوبیت توانست پل خوبی بین خود و بازیکنان ایجاد کند و این محبویت را به تیم منتقل کند واز نطر روانی روحیه بازیکنان را بالا ببرد. مجیدی با شخصیت بالایی که دارد توانست ارتباط خوبی با شاگردانش ایجاد کند. در مجموع اما باید گفت جدایی کمالوند هیچ آسیبی را به استقلال وارد نخواهد نمود چون کمالوند مدت زیادی در استقلال نبوده است که رفتنش استقلال را دچار مشکل کند و مدت زیادی هم در این تیم نبود که تفکرات خود را به تیم دیکته کند. در این مدت کوتاه مانند یک مشاور خوب به فرهاد یاری نموده است و مثل مجیدی توانسته در این مدت کم از نظر روحی را روحی و روانی یاری حال استقلال باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 706

به "لطیفی: استقلال مقابل ذوب آهن روی خط دفاعی خود تمرکز کند، جدایی کمالوند هیچ آسیبی به تیم نخواهد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطیفی: استقلال مقابل ذوب آهن روی خط دفاعی خود تمرکز کند، جدایی کمالوند هیچ آسیبی به تیم نخواهد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید