ماجراجویی در تنگ دار نوشهر، تجربه ای خنک در گرمای تابستان

به گزارش مجله کامسا، تنگ دار نوشهر یکی از برترین مقاصد سفر برای افرادی است که در پی مکان های بکر مازندران هستند. این منطقه یکی از منطقه ها ییلاقی و خنک مازندران است که نسبتاً به تهران نزدیک بوده و به همین علت هم بسیاری از افراد برای سفرهای تابستانی خود، تنگ دار نوشهر را انتخاب می نمایند. اگر شما هم دوست دارید تا تجربه ماجراجویی در تنگ دار نوشهر در گرمای تابستان را داشته باشید و تابستان خود تبدیل به یک تابستان خنک و خاطره انگیز کنید، ادامه این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

ماجراجویی در تنگ دار نوشهر، تجربه ای خنک در گرمای تابستان

معرفی تنگ دار نوشهر

مکان های دیدنی مازندران و طبیعت بکر این استان بی شمار بوده و در جای جای این استان سرسبز و زیبا می توانید مکان های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری را مشاهده کنید. تنگ دار نوشهر هم یکی از صدها مکان بکر مازندران است که در ارتفاعات کوه های این استان در شهرستان نوشهر واقع شده است. این جاذبه گردشگری نوشهر، در نزدیکی روستایی به نام کوشک سرا یا خشکه سرا قرار گرفته و هر ساله مسافران و طبیعت دوستان بسیاری را شیفته خود می نماید. خود تنگه دار نوشهر، با نام دره کرکرود هم شناخته می گردد. در این منطقه رودخانه ها و حوضچه هایی وجود داشته که در فصل بهار بسیار پرآب شده و مسافران می توانند در آب تمیز و خنک آن آب تنی نموده و از تعطیلات خود لذت ببرند.

پوشش گیاهی و جانوری تنگ دار نوشهر

به گفته بسیاری از مردم، کلمه تنگ دار از دار و درخت می آید. بنابراین خیلی دورازذهن نیست که این منطقه یک منطقه سرسبز و انبوه از درختان مختلف باشد. جنگل های اطراف تنگ دار نوشهر بسیار وسیع بوده و درختانی قدیمی با شاخه های زیبا و پربار دارند. یکی از دلایل خنک شدن این منطقه، وجود درختان بزرگی است که مانع از رسیدن نور کامل خورشید به سطح می شوند. بیشترین درصد پوشش گیاهی تنگ دار را سرخس و خزه هایی که بر روی سنگ ها رشد نموده اند تشکیل می دهند. در این منطقه جانوران وحشی زیادی وجود نداشته و بیشتر گونه های جانوری ساکن تنگ دار شامل مارهای آبی، خرچنگ و سایر جانوران ریز و غیرسمی می شوند.

نحوه دسترسی به تنگ دار نوشهر

دسترسی به تنگ دار نوشهر از جاده هراز و چالوس امکان پذیر است. تنها کافی است که باتوجه به تابلوهایی که در مسیر قرار گرفته است، خود را به جاده ساحلی 22 سیاهکلرود در هراز یا جاده کشکسرا در چالوس برسانید. سپس می توانید تا جای ممکن با خودروی خود پیش رفته و زمانی که به جنگل های تنگ دار نوشهر می رسید، خودرو را پارک نموده و باقی مسیر را پیاده بروید. چه از جاده چالوس رفته باشید و چه از جاده هراز، امکان دسترسی به این مکان با استفاده از خودرو وجود نداشته و باید حتماً نیمی از مسیر را پیاده روی کنید.

آدرس: استان مازندران، 8 کیلومتری جنوب نوشهر، نرسیده به روستای کشکسرا

تفریحات در تنگ دار نوشهر

زمانی که از خودروی خود در نزدیکی تنگ دار نوشهر پیاده می گردد، باید ابتدا از یک مسیر رودخانه ای و پرآب عبور کنید. بعضی از افراد ترجیح می دهند تا در همین نقطه و در طبیعت اطراف دهانه تنگ دار بساط پیک نیک خود را پهن نموده و از باقی روز خود لذت ببرند. اما اگر در پی ماجراجویی و آب تنی هستید، می توانید به مسیر خود ادامه بدهید. در فصل بهار آب رودخانه تنگ دار بسیار پرآب و عمیق می گردد. بعلاوه گفتنی است که عمق این آب به تدریج افزایش پیدا ننموده و ممکن است به صورت ناگهانی آب به سینه شما برسد. به همین علت هم توصیه ما این است که به هیچ عنوان تنهایی و بدون همراه به این مکان نرفته و درصورتی که به بخش های عمیق می روید، از طناب بهره ببرید.

زمانی که به حوضچه های عمیق تنگ دار می رسید، می توانید شیرجه، شنا و آب تنی هیجان انگیز در تابستان را تجربه کنید. اما به یاد داشته باشید که شیرجه در این حوضچه ها در فصل های کم آب و برای افرادی که شنا را به خوبی نیاموخته اند توصیه نمی گردد. علاوه بر آب تنی و پیاده روی در تنگ دار نوشهر، می توانید از تفریحاتی مانند پیک نیک، پیاده روی و صخره نوردی هم لذت ببرید. برای صخره نوردی باید تجهیزات کافی به همراه داشته و تجربه صخره نوردی حرفه ای داشته باشید. با وجود این که تنگ دار نوشهر سوژه خوبی برای عکاسی است، توصیه می کنیم که دوربین های خود را به این منطقه از تنگ دار نیاورید. چرا که جریان آب زیاد بوده و ممکن است دوربین عکاسی شما را خراب کند.

امکانات گردشگری تنگ دار نوشهر

تنگ دار نوشهر یکی از مکان های بکر مازندران بوده و بیشترین علت محبوبیت آن در بین مسافران هم همین طبیعت بکر و دست نخورده ای است که دارد. بنابراین نمی توانید در این منطقه امکانات گردشگری چندانی مشاهده کنید. درصورتی که می خواهید برای پیک نیک در اطراف این منطقه بروید، باید آب و خوراکی کافی به همراه داشته باشید. اما درصورتی که می خواهید در رودخانه شنا نموده و به بخش های عمیق تر بروید، توصیه می کنیم که به هیچ عنوان خوراکی یا وسایل غیرضروری به همراه نداشته باشید. چرا که خوراکی های خیس شده به داخل آب ریخته و می تواند به طبیعت زیبای اطراف آسیب وارد کند.

برترین زمان بازدید از تنگ دار نوشهر

تنگ دار نوشهر یکی از منطقه ها ییلاقی مازندران و یکی از برترین مقاصد سفرهای تابستانی در شمال کشور است. آب وهوای این شهر در تمامی طول سال تقریباً خنک و متعادل بوده و به همین علت افرادی که قصد دارند تا از گرمای تابستان فرار نموده و به یک منطقه خوش آب وهوا بروند، تنگ دار نوشهر را انتخاب می نمایند. در تابستان می توانید به راحتی در آب رودخانه و حوضچه های این منطقه شنا و آب تنی کنید. اما اگر می خواهید در فصلی که آب جریان بیشتر و عمق بیشتری هم دارد به این منطقه سفر کنید، فصل بهار برترین گزینه ممکن برای شما خواهد بود.

اقامتگاه های نزدیک به تنگ دار نوشهر

در اطراف تنگ دار نوشهر امکانات گردشگری مانند اقامتگاه، هتل یا بوم گردی وجود نداشته و افراد نمی توانند در نزدیکی آن اقامت داشته باشند. این منطقه به تهران نزدیک بوده و درصورتی که پیش از غروب آفتاب برگردید، می توانید در کمترین زمان ممکن به تهران برسید. اما درصورتی که ساکن سایر شهرها هستید یا این که امکان بازگشت به تهران برای شما وجود ندارد، می توانید به هتل های نوشهر بروید. بعضی از هتل های نوشهر شامل هتل پرشیا، هتل جهانگردی چلندر و بسیاری هتل ها و اقامتگاه های دیگر می شوند. در کشکسرا هم مردم محلی خانه های خود را به مسافران اجاره داده که می توانید از آن ها بهره ببرید.

نکات مهم پیش از بازدید از تنگ دار نوشهر

تنگ دار نوشهر یکی از برترین مکان های گردشگری مازندران بوده و مسافران بسیاری به این منطقه سفر می نمایند. اما به خاطر داشته باشید که عبور از مسیرهای این تنگ کار دشواری است و به قدرت جسمانی بالایی احتیاج دارد. بازدید از تنگ دار نوشهر به افرادی که دارای بیماری هستند، بچه ها، سالمندان، افراد دارای معلولیت های جسمی، زنان باردار و افرادی که شنا بلد نیستند پیشنهاد نمی گردد. پیش از سفر به این مکان بهتر است که داروهای ضروری، آب و خوراکی و جعبه یاری های اولیه به همراه داشته باشید. توصیه می کنیم که به هیچ عنوان تنهایی و بدون همراه وارد بخش عمیق آب نشده و حتماً در این بخش از یک طناب بهره ببرید.

سفرهای تابستانی با خبرنگاران

مکان های ییلاقی و مناسب برای سفرهای تابستانی بسیاری در شمال کشور و سایر شهرهای ایران وجود داشته که تنگ دار نوشهر یکی از آن هاست. در این منطقه که در ارتفاعات قرار داشته و یک رودخانه خروشان و پرآب دارد، می توانید برای آب تنی، شنا، پیاده روی و سپری کردن یک روز نشاط آور در کنار خانواده بروید. برترین زمان بازدید از تنگ دار نوشهر در اوایل بهار تا اواخر تابستان است. در این زمان آب وهوای منطقه متعادل و آب رودخانه پرآب و عمیق است. برای اقامت می توانید یا به تهران بازگشته یا به سایر شهرهای اطراف مانند نوشهر بروید. اما در اطراف این منطقه بکر نمی توانید هتل یا اقامتگاهی پیدا کنید. درصورتی که می خواهید با دیگر جاذبه های گردشگری تابستانی آشنا شوید، سایر مطالب خبرنگاران را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سؤالات متداول

1- تنگ دار نوشهر کجاست؟

تنگ دار نوشهر یکی از منطقه ها ییلاقی و بسیار خوش آب وهوای مازندران در شهر نوشهر و نزدیکی روستایی به نام کشکسر است.

2- برترین زمان بازدید از تنگ دار نوشهر کی است؟

برترین زمان بازدید از تنگ دار نوشهر در فصل بهار و تابستان است. این منطقه آب وهوای خنکی داشته و می تواند برترین گزینه برای فرار از گرمای تابستان باشد.

3- چگونه به تنگ دار نوشهر برویم؟

برای سفر به تنگ دار نوشهر ابتدا باید از مسیر جاده هراز یا چالوس به روستای کشکسرا رسیده و در نزدیکی جنگل های اطراف تنگ دار خودرو را پارک کنید. سایر مسیر را باید پیاده طی کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1368

به "ماجراجویی در تنگ دار نوشهر، تجربه ای خنک در گرمای تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی در تنگ دار نوشهر، تجربه ای خنک در گرمای تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید