متخلفان اوپک پلاس تا مارس 2021 فرصت جبران دارند

به گزارش مجله کامسا، فرصت جبران برای متخلفان در توافق کاهش عرضه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس تا ماه مارس سال 2021 میلادی تمدید شد.

متخلفان اوپک پلاس تا مارس 2021 فرصت جبران دارند

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، دوبی و مسکو، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه (13 آذرماه) در نشست خبری مربوط به دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرنماینده نفت (اوپک) و صدو هشتادمین نشست وزارتی اوپک اعلام نمود که این ائتلاف برای تصمیم گیری درباره برنامه فراوری نفت پس از ماه ژانویه ماهانه نشست وزارتی برگزار می نماید و افزایش ماهانه فراوری هم نباید بیش از 500 هزار بشکه در روز باشد.

وی گفت: تصمیم خوبی است، زیرا این امکان را فراهم می نماید تا در فرصتی که داریم کارهای مورد احتیاج برای جلوگیری از آسیب رسیدن به بازار را انجام دهیم.

معاون نخست وزیر روسیه اضافه نمود: مهلت جبران تخلف کشورهایی که در ماه های گذشته بیش از سهمیه خود در توافق اوپک پلاس نفت فراوری نموده اند تا مارس 2021 تمدید شد.

در ادامه، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان نیز درباره نشست وزیران اوپک پلاس گفت: این نشست به دلیل اختلاف نظر میان بسیاری از اعضا نشست سختی است.

وی با بیان اینکه همه این کوشش ها برای رفع کردن تردیدهاست، توضیح داد: هر زمان که احتیاج باشد اقدام می کنیم.

به گزارش شانا، 23 کشور عضو و غیرعضو اوپک در دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس، بر سر افزایش فراوری روزانه 500 هزار بشکه ای برای ژانویه سال 2021 میلادی به اجماع رسیدند و تصمیم گرفتند برای مشخص مقدار تسهیل کاهش فراوری (افزایش فراوری) در ماه های آینده، هر ماه بر اساس شرایط بازارهای جهانی نفت نشست برگزار نمایند.

بر این اساس، کاهش فراوری روزانه فراورینمایندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس از رقم 7 میلیون و 700 هزار بشکه در ماه ژانویه 2021 با افزایش روزانه 500 هزار بشکه ای در ژانویه 2021 به 7 میلیون و 200 هزار بشکه در روز می رسد، اعضا همچنین تأکید کردند که این فرایند تا زمانی که مجموع تسهیل کاهش فراوری (افزایش فراوری) به روزانه 2 میلیون بشکه برسد، ادامه خواهد داشت.

در عین حال کشورهایی که تا به امروز به تعهد خود پایبندی ضعیفی داشته اند تا ماه مارس سال 2021 میلادی برای جبران فرصت خواهند داشت.

کشورهای عضو اوپک و متحدانش در ماه دسامبر سال جاری همچنان به توافق کاهش فراوری روزانه 7 میلیون و 700 هزار بشکه در روز پایبند خواهند بود.

بر این اساس، ایران، ونزوئلا و لیبی نیز همچنان از هرگونه کاهش فراوری مستثنا هستند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 دی 1399 بروزرسانی: 26 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 429

به "متخلفان اوپک پلاس تا مارس 2021 فرصت جبران دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متخلفان اوپک پلاس تا مارس 2021 فرصت جبران دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید