مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نسل دوم

به گزارش مجله کامسا، سانگ یانگ اکتیون به عنوان شاسی بلندی جمع و جور رقبای زیادی را در مقابل خود می بیند. این کلاس خودروسازی هم رقبای زیادی دارد و هم تعداد زیادی از این رقبا در بازار ایران فعال هستند. در این مقاله، ما به مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نسل دوم می پردازیم.

مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نسل دوم

مقدمه ای بر مقایسه سانگ یانگ اکتیون

خودروهای شاسی بلند کوچک در جهان رقبای زیادی دارد. بعلاوه به نظر می رسد که خریداران ایرانی از این تیپ خودرو استقبال زیادی می نمایند و ترجیح می دهند که سوار انواع گوناگون از این تیپ خودرو شوند. به این علت، هنگام مقایسه کار اکتیون به نسبت مشکل است؛ چون باید در مقابل نمونه های گوناگون و متنوع از شرکت های معتبر خودروسازی، به خصوص از کشور کره که زادگاه سانگ یانگ هم به حساب می آید، رقابت نمایند.

گزینهٔ همیشه مجذوب کننده سانگ یانگ برای رقابت در این بازار شلوغ، قیمتِ کمتر محصولات سانگ یانگ از جمله اکتیون و نسل نوترش اکتیون نیو است. به همین علت این خودرو در بازار مشتری خودش را دارد و همیشه می تواند در مقابل حریفان رقابت کند. در اینجا اکتیون نیو را به عنوان نسل نو این خودرو با نمونه های رقیب و مشابه مقایسه می کنیم تا تصویر بهتری از این خودرو برای شما ترسیم گردد.

مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج

اولین خودرویی که ما در مقایسه سانگ یانگ اکتیون به آن می پردازیم، کیا اسپورتیج است. مدل موردنظر ما نسل سومی است که در سال 2010، کیا از آن پرده برداری کرد و از سال 2011 به بازارهای جهانی عرضه شد.

این مدل از اسپورتیج هم در سال 2013 وارد بازار ایران شد و باتوجه به عملکرد و خاطرات خوبی که برادر بزرگ ترش از خود به جای گذاشت و با اتکا به ویژگی های مثبت خود، توانست در بازار ایران به خودروی محبوبی تبدیل گردد.

سانگ یانگ اکتیون از نمای روبه رو

کیا اسپورتیج از موتوری 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره می برد که قادر است 177 اسب بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک این قدرت را به هر چهارچرخ (AWD) منتقل می نماید. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 9.2 لیتر و شتاب صفر تا 100 آن 10.5 ثانیه است. با این خودرو می توانید حداکثر سرعتی برابر با 185 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید.

در طرف دیگر سانگ یانگ اکتیون قرار گرفته است که دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2.3 لیتری از نوع تنفس طبیعی است. این موتور می تواند حداکثر قدرتی برابر 148 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر 214 نیوتن متر فراوری کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می نماید. شتاب صفر تا 100 سانگ یانگ 14.1 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

از مهم ترین آپشن های در نظر گرفته شده برای کیا اسپورتیج می توانیم به 6 کیسه هوا، سیستم های ترمز ABS ،ESP ،DBC و HAC، سانروف پانوراما، استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک به همراه نمایش تصویر دوربین عقب، گرمکن جایگاه های جلو و سیستم صوتی اشاره کنیم.

سانگ یانگ اکتیون نیز ویژگی ها و تجهیزات رفاهی مانند 6 کیسه هوا، سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو و آمپلی فایر، سیستم کنترل خودرو در سرپایینی یا HDC، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، آینه های الکتروکرومیک، کروز کنترل، سنسور باران، آینه های جانبی برقی مجهز به گرمکن، سانروف، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان و گرمکن جایگاه های جلو را در اختیار شما قرار می دهد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش کیا اسپورتیج به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه سانگ یانگ اکتیون با هیوندای توسان نسل دوم

خودروی دیگری که در مقایسه سانگ یانگ اکتیون قرار می گیرد، هیوندای توسان نسل دوم است. توسان از آن دست مدل هایی است که در ایران طرف داران خودش را پیدا نموده است و بازار کم و بیش قدرتمندی دارد. هیوندای توسان بدون شک یکی از محبوب ترین شاسی بلندهای بازار ایران است.

هیوندای توسان 2010 در بازارهای جهانی با پیشرانه های مختلفی عرضه شد، ولی نسخه ای که به بازار ایران راه یافت، به موتوری 2.4 لیتری 4 سیلندر مجهز است. حداکثر قدرت این موتور 177 اسب بخار و گشتاور آن 277 نیوتن متر است که می تواند از پس شرایط مختلف به خوبی بر آید. این قدرت را جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک اتوماتیک تیپ ترونیک به هر چهارچرخ این خودرو منتقل می نماید و می تواند هیوندای توسان را در مدت زمان 10 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

نمای داخلی سانگ یانگ اکتیون

مصرف ترکیبی هیوندای توسان 2.3 لیتری معادل 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. این خودرو پیروز به کسب استاندارد آلایندگی یورو 4 شده است. سانگ یانگ اکتیون نیز دارای موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 2.3 لیتری از نوع تنفس طبیعی است. این موتور می تواند حداکثر قدرتی برابر 148 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر 214 نیوتن متر فراوری کند. جعبه دنده سانگ یانگ اکتیون از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است. شتاب صفر تا 100 سانگ یانگ 14.1 ثانیه و حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در مقایسه سانگ یانگ اکتیون از نظر امکانات رفاهی، هیوندای توسان نسل دوم دارای امکاناتی نظیر سنسور پارک، دوربین دید عقب، سنسور نور، استارت و ورود بدون کلید، گرمکن جایگاه، آینه های جانبی برقی به همراه گرمکن، آینه الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع و کنترل کیفیت هوا، سقف پانوراما، کروز کنترل، 6 عدد کیسه هوا، سیستم های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESP, HAC, DBC, TCS اشاره نمود.

در طرف دیگر سانگ یانگ اکتیون دارای امکاناتی نظیر سیستم های ترمز و پایداری نظیر ABS، ESP، EBD، سیستم فعال محافظت از واژگونی ARP، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، کیسه هوای جلو، کناری و سرنشینان عقب، سیستم قفل شدن اتوماتیک در ها در سرعت زیاد، تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، آینه های الکتروکرومیک، سنسور باران، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کنترل رطوبت هوا، آینه های جانبی مجهز به گرمکن و با قابلیت تاشوندگی برقی، سانروف، روکش چرمی جایگاه ها، گرمکن جایگاه های جلو، سنسور نور و شیفتر تعویض دنده روی فرمان است.

ازنظر طراحی می توان هیوندای توسان را در مقایسه سانگ یانگ اکتیون بهتر دانست؛ اما وقتی صحبت از قیمت به میان می آید، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سانگ یانگ اکتیون از توسان قیمت مناسب تری دارد. پس اگر دنبال خودروی باکیفیت تر و لوکس تری هستید، هیوندای توسان و اگر در پی خودروی مقرون به صرفه تر هستید، اکتیون به مراتب گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای توسان نسل دوم به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه سانگ یانگ اکتیون در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از نوترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ اکتیون

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1153

به "مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نسل دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه سانگ یانگ اکتیون با کیا اسپورتیج و هیوندای توسان نسل دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید