ممنوعیت واردات لوازم خانگی همچنان ادامه دارد

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا) - به گفته معاون وزیر صمت ممنوعیت واردات لوازم خانگی بر اساس مصوبه سران قوا در سال 97 تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت 1400 تا خاتمه سال 1400 این ممنوعیت تداوم دارد.

ممنوعیت واردات لوازم خانگی همچنان ادامه دارد

به گزارش صدا و سیما، مهدی صادقی نیارکی گفت: در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 40 درصد رشد فراوری در کشور به ثبت رسیده، این در حالیست که آمار یاد شده در سال 99 نسبت به سال 98 با 70 درصد افزایش فراوری ثبت شده است. سال جاری هم برنامه فراوری 16.5 میلیون دستگاه لوازم خانگی عظیم و کوچک داریم.

معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص واردات لوازم خانگی، ادامه داد: به استناد احکام دائمی فراوری و توسعه، دولت فقط می تواند موانع تعرفه ای داشته باشد و ضوابط فنی ایجاد کند، ممنوعیت واردات بر اساس احکام دائمی امکان پذیر نیست. ممنوعیت بر اساس مصوبه سران قوا در سال 97 تنظیم شد و با توجه به تمدید در اردیبهشت 1400 تا خاتمه سال 1400 این ممنوعیت تداوم دارد.

وی بیان نمود: آنچه باید معین تکلیف گردد بحث تقنینی است که به حمایت از فراوری داخل اشاره دارد؛ در حال حاضر حدود 20 میلیون دستگاه ظرفیت فراوریی داریم که در زمین نصب شده یعنی پروانه های بهره برداری است که برای افزایش فراوری معین و تعبیه شده است.

صادقی نیارکی گفت: در حال حاضر کشور با ارز حاصل از صادرات کالا اداره می گردد و در ماه های اخیر برای تأمین کالا جهت فراوری داخل، تأمین ارز مناسبی انجام شده است و مواد اولیه به درستی وارد کشور می گردد.

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: در حوزه ریالی و سرمایه در گردش برای فراوری در حال حاضر سالانه حدود 22 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش احتیاج داریم که باید به وسیله بانک ها و فراوری کنندگان تأمین گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 848

به "ممنوعیت واردات لوازم خانگی همچنان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت واردات لوازم خانگی همچنان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید