نگاه مبهم جو بایدن به عراق و شراکت قوی پکن با بغداد

به گزارش مجله کامسا، یک مجله آمریکایی در گزارشی به نگاه مبهم و غبارآلود جو بایدن به عراق و همچنین شراکت تجاری قوی میان پکن و بغداد اشاره نموده است.

نگاه مبهم جو بایدن به عراق و شراکت قوی پکن با بغداد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، منابع آمریکایی اعلام کردند که پرونده عراق در رأس جدول برنامه های جو بایدن نیست و نگاه وی به عراق همچنان مبهم است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

مجله آمریکایی نشنال اینترست در گزارشی آورده است: با نزدیک شدن به موعد روی کار آمدن جو بایدن در بیستم ژانویه سال 2021، همچنان خط مشی دولت وی در قبال عراق مبهم است.

جو بایدن تا به امروز در اظهارنظرهای خود اشاره ای به عراق ننموده و خیلی کم از عراق سخن گفته است.

این مجله آمریکایی گزارش داد: غیرواقع بینانه خواهد بود که انتظار داشته باشیم که عراق در رأس برنامه های بایدن باشد، به ویژه که اولویت های دیگری وجود دارد. اولویت های بایدن و آنتونی بلینکن که وی به عنوان وزیر خارجه دولت خود معرفی نموده، چین و روسیه است.

مجله آمریکایی در ادامه به امکانات فراوان عراق برای اینکه به یکی از کشورهای پیشرفته در منطقه تبدیل گردد، اشاره نموده و به حضور پکن در عراق و روابط آن با بغداد پرداخته و چین را یکی از بزرگترین شرکای تجاری عراق دانسته است.

این رسانه آورده است: چین به عنوان یکی از بزرگترین شرکای تجاری برای عراق است و حتی پیش از اتحادیه اروپا و آمریکاست. عراق سومین صادرنماینده نفت خام به چین پس از عربستان و روسیه است.

این رسانه آمریکایی به فعالیت شرکت های چینی در میدان های نفتی جنوب عراق اشاره نموده است. اینکه کارگران چینی که در عرصه های انرژی در عراق فعالیت دارند به زبان عربی و کُردی صحبت می نمایند و لهجه های محلی را می دانند، میزان پایبندی آنها را نشان می دهد.

بر اساس گزارش این مجله؛ روسیه و چین بیش از آنکه رقابت نمایند با یکدیگر همکاری دارند. عراقی ها به روسیه به عنوان کشوری که آنها را می فهمد و خطر تروریسم علیه آنها را درک می نماید، نگاه می نمایند.

نشنال اینترست در گزارش خود آورده است: مسائل عراق عمیق است؛ اما با وجود آن این کشور از امکانات فراوانی برای رشد و شکوفایی و تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرفته منطقه برخوردار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 428

به "نگاه مبهم جو بایدن به عراق و شراکت قوی پکن با بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه مبهم جو بایدن به عراق و شراکت قوی پکن با بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید