وزیر نفت: پوشش گازرسانی کشور به 95.1 درصد رسید

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا) - وزیر نفت اطلاع داد پوشش گازرسانی کل کشور به 95.1 درصد رسیده و این رقم در جهان بی نظیر است.

وزیر نفت: پوشش گازرسانی کشور به 95.1 درصد رسید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بیژن زنگنه، در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت گفت: وزارت نفت از سال 92 تا به امروز پیروز شد تعداد روستا های بهره مند از گاز طبیعی را از 14000 به حدود 35000 روستا یعنی 2.5 برابر برساند.

وی ادامه داد: این نقد مطرح است که بهتر بود گاز را به برق تبدیل کنیم و روستائیان برق مصرف می کردند. ما همه این گزینه ها را در سال 92 قبل از هر اقدامی آنالیز کردیم و به این نتیجه رسیدیم که گازرسانی تا 2000 دلار به ازای هر مشترک اقتصادی تر است.

زنگنه با بیان اینکه پارس جنوبی دیگری نداریم و فراوری آن باید حفظ گردد، گفت: تاکید می کنم باید مصرف بهینه به ویژه در نیروگاه ها مورد توجه جدی قرار گیرد وگرنه تراز گاز منفی می گردد. وزارت نفت با اتکا به 2.5 برابر شدن برداشت گاز از پارس جنوبی پیروز به گازرسانی گسترده به کشور شده است.

وی با تاکید مجدد به اینکه تعداد روستاهای بهره مند از گاز در کشور از 14 هزار روستا در سال 92 به نزدیک 35 هزار روستا رسیده اطلاع داد: پوشش گازرسانی کشور اکنون به 95.1 درصد رسیده است.

وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون 98.4 جمعیت شهری و 84.6 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند. منابع اقتصادی مجموعه طرح های گازرسانی و طرح های انتقال گاز از محل بند ق تامین شده و هیچ هزینه ای به دولت تحمیل نشده است .

زنگنه با بیان اینکه80 هزار تومان میلیارد تومان معادل 13 میلیارد دلار در گازرسانی شهری و روستایی هزینه شده است، گفت: توسعه گازرسانی یکی از دلایل افزایش صادرات فرآورده های نفتی در سال های اخیر بوده و اندازه صادرات فرآورده نفتی در سال 99 نسبت به سال 92 چهار برابر شده است.

وی اضافه کرد: بهینه سازی مصرف انرژی لازم است و اقدام های مهمی در این دولت انجام و چند سند مهم در این زمینه تدوین شده که ریل گذاری برای دولت آینده است.

وی اطلاع داد: یارانه پرداخت عملی برای انرژی سالانه 35 تا 40 میلیارد دلار است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 765

به "وزیر نفت: پوشش گازرسانی کشور به 95.1 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: پوشش گازرسانی کشور به 95.1 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید