ویژگی های نمای سنگی در طراحی خارجی

به گزارش مجله کامسا، نمای سنگی در عین جذابیت بسیار راز آلود است و با سرعت بالایی نیز تهیه شده و کاربرد آن، طراحی نمای خارجی را نیز به سرعت تکمیل می نماید. این سبک، کاملاً طبیعی بوده و از سنگ های خام طبیعی در آن استفاده می گردد. نمای سنگی این خاصیت را دارد که بدون اینکه از مواد مصنوعی استفاده گردد، آسیب زیادی به طبیعت نیز وارد نمی نماید.

ویژگی های نمای سنگی در طراحی خارجی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

ویژگی های نمای سنگی در طراحی خارجی

ویژگی های کلی نمای سنگی

نمای سنگی در میان مصالح ساختمانی جدید، همچنان یک انتخاب مناسب برای طراحی خارجی ساختمان می باشد. نمای سنگی در عین جذابیت بسیار راز آلود است و با سرعت بالایی نیز تهیه شده و کاربرد آن، طراحی نمای خارجی را نیز به سرعت تکمیل می نماید. این نما جلوه بسیار زیبایی به اطراف نیز می دهد. معمولاً محل های پیاده روی که نمای سنگی را در اطراف خود داشته باشند، ظاهری رمانتیک و جذاب پیدا می نمایند که افراد را به خود جذب می نماید. این نما، ظاهر شهر را نیز زیبا و جذاب می نماید. نمای سنگی به خانه ها نمایی شبیه یک قصر مینیاتوری می دهد و توانایی آن را دارد که شما را در زمان به عقب و گذشته براند.

قیمت خرید41 مدل [ کنسول بازی حرفه ای ] در بازار تهران

مزیت های نمای سنگی

مزیت های بالای روکش سنگی، نمای سنگی را به گزینه ای بسیار عاقلانه برای تزئین و دکوراسیون تبدیل نموده است. این سبک، کاملاً طبیعی بوده و از سنگ های خام طبیعی در آن استفاده می گردد. نمای سنگی این خاصیت را دارد که بدون اینکه از مواد مصنوعی استفاده گردد، آسیب زیادی به طبیعت نیز وارد نمی نماید. نمای سنگی از لحاظ تنوع طرح و رنگ نیز در رتبه بالایی میان مصالح مورد استفاده برای طراحی خارجی، قرار گرفته است. همچنین بافت های موجود در سنگ، به نمای خانه، حالتی سر زنده و جاندار اعطا می نماید. نمای سنگی به علت طبیعی بودن دارای استقامت و مقاومت بسیار بالایی است که در بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر یافت نمی گردد. سنگ یک ماده بسیار خشن است که با گذشت زمان دچار آسیب چندانی نمی گردد و یا به راحتی در برابر شرایط آب و هوایی تحت تأثیر قرار نمی گیرد. همچنین سنگ ماده عایقی بسیار خوبی نیز هست که به اطمینان از پایداری دمای خانه نیز یاری می نماید. نمای سنگی برای کسانی که هوادار محیط زیست طبیعی و فضاهای سبز هستند، می تواند یادآور مناظر بسیار زیبای ساحلی یا دامنه های طبیعی یک کوه باشد.

معرفی 39 مدل بهترین گن لاغری و ساعت شنی [ پر فروش ] قیمت خرید

ترکیب شیشه و نمای سنگی

ترکیب ایده های سنتی و مدرن همیشه مورد توجه طراحان داخلی و خارجی و معماران بوده است. نمای سنگی یکی از نماهایی است که می تواند حالت های قدیمی و رستورایی را یادآور باشد. نمای سنگی یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ویلاها در مناطقی مانند مزارع، جنگل ها و… می باشد. یکی از راه های چنین ترکیبی با نمای سنگی، می تواند ترکیب آن با شیشه باشد. اگر خانه های ویلایی و حیاط دار دارید، ساخت خانه به شکل کلبه با نمای سنگی به صورت کلی و کاربرد شیشه در آن به جز پنجره ها، می تواند علاوه بر زیبایی و تقویت نور درون خانه، تضاد و کنتراست بسیار جذابی از نظر جنس مصالح و مواد به وجود آورد. برای مثال در یک نمای سنگی می توانید در ورودی اصلی را با شیشه طراحی کنید و یا بخشی از خانه را به یک گلخانه تبدیل نموده و آن را تماماً شیشه تزئین و طراحی کنید. ترکیب شیشه و سنگ یکی از جذاب ترین ترکیب هایی است که می تواند در هنرهای تجسمی به کار برود و نمایشی از ظرافت و خشونت باشد.

همچنین می توانید در معماری کلی خانه آن را به دو بخش تقسیم کنید و راه ارتباطی این دو بخش یک راهرو شیشه ای در نمای سنگی باشد. یکی دیگر از راه های جلوه بخشی به این نما، می تواند کاربرد نور و چراغ درون آن باشد. استفاده از نور زرد به نمای سنگی جان می بخشد و همچنین باعث ایجاد عمق و فضاسازی بیشتر نما در شب می گردد.

فولاد و نمای سنگی

نمای سنگی سبب می گردد که نمای مدرن و روستایی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. فولاد یکی از مصالحی است که مانند شیشه به خوبی می تواند با سنگ ترکیب گردد. فولاد به نمای سنگی پویایی بیشتر و همچنین شخصیت بصری مدرن تری می دهد. یکی دیگر از روش های به کارگیری نمای سنگ، استفاده و ادامه دادن آن در نمای کاملاً خارجی ساختمان است. با به کارگیری سنگ در نمای ورودی ساختمان، باغچه و وسایل تزئینی موجود در حیاط یا محوطه جلویی خانه، می توانید اتصالی بین ترکیب نمای سنگی و فضای پیرامون آن به وجود آورید. به این ترتیب خانه شما به این شکل به نظر می رسد که از دل یک صخره بیرون آمده است. امروزه گسترش این نمای سنگی به فضای داخلی خانه و طراحی داخلی نیز راه یافته است. بسیاری از افراد برای تزئین دیوارهای داخلی خود، مثلا دیوار کنار تلویزیون از نمای سنگی استفاده می نمایند.

34 مدل قیمت جایگاه ماساژور حرفه ای [ پر فروش ] خرید ارزان

منبع: اتاق
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 272

به "ویژگی های نمای سنگی در طراحی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های نمای سنگی در طراحی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید