چین هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

به گزارش مجله کامسا، فرمانده نیروی فضایی آمریکا پیش بینی می نماید چین تا 2030 میلادی هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد.

چین هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین در حال حاضر 400 ماهواره در مدار زمین دارد و پیش بینی می گردد تا انتها دهه 2020 میلادی تعداد آنها را حداقل به هزار دستگاه برساند.

ژنرال جیمز دیکینسون، فرمانده نیروی فضایی آمریکا هنگام سخنرانی در سنا گفت: در سال 2010 میلادی آنها 70 ماهواره در مدار زمین داشتند و امروز تعداد ماهواره هایشان به 400 دستگاه رسیده است.

وی در ادامه پیش بینی کرد پکن تا 2030 میلادی هزار ماهواره در مدار زمین خواهد داشت.

به گفته دیکینسون چین هم اکنون سرویس های فضایی قدرتمند و توانایی توسعه داده که شامل سیستم های جاسوسی مبتنی بر فضا، نظارت و شناسایی است. همچنین این کشور مشغول ارتقا وسایل پرتاب فضایی خود و ماهواره های جهت یابی است.

به طوری که سیستم ناوبری BeiDou اکنون در سطح دنیای فعالیت می نماید.

فرمانده نیروی فضایی آمریکا اضافه نمود: این قابلیت ها در کل به ارتش چین امکان می دهد به نیروهای خود در سراسر دنیا دستور دهد و آنها را کنترل کند، آگاهی موقعیتی آنها را افزایش می دهد و همچنین آنها می توانند نیروهای دشمن را رصد، ردیابی و هدف گیری نمایند.

چین چند سیستم لیزر زمینی با سطوح مختلف قدرت در اختیار دارد که به ماهواره ها آسیب می رسانند یا آنها را کور می نمایند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 655

به "چین هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید