8 پژوهشگر دانشگاه صنعتی کرمانشاه در جمع پژوهشگران برتر جهان

به گزارش مجله کامسا، مدیر امور پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی کرمانشاه از قرار گرفتن نام هشت نفر از پژوهشگران این دانشگاه در جمع پژوهشگران دو درصد برتر جهان اطلاع داد.

8 پژوهشگر دانشگاه صنعتی کرمانشاه در جمع پژوهشگران برتر جهان

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، دکتر رضا همتی بااشاره به اعلام فهرست پژوهشگران دو درصد برتر جهان، اظهارکرد: در این فهرست که بر اساس ارزیابی از داده های پایگاه استناد معتبر اسکوپوس تهیه شده، نام هشت نفر از پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز به چشم می خورد.

وی اضافه نمود: حضور این تعداد پژوهشگر از دانشگاه صنعتی کرمانشاه در فهرست دو درصد برتر جهان درحالی است که تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه کمتر از 60 نفر است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه بااشاره به توجه و تاکید اعضای هیات علمی این دانشگاه روی مقوله پژوهش، بیان کرد: یکی از تفاوت های دانشگاه صنعتی کرمانشاه با سایر دانشگاه ها در این است که در این دانشگاه دانشجوی مقطع دکتری نداریم و در مقطع ارشد هم تعداد دانشجویان اندک هستند، بنابراین قسمت اعظم پژوهش ها به وسیله خود اعضای هیات علمی انجام می گردد.

وی ادامه داد: در دیگر دانشگاه ها بیشتر دانشجویان پژوهش انجام می دهند و اساتید نظارت می نمایند، اما در دانشگاه صنعتی کرمانشاه بخش اعظم پژوهش ها به وسیله اساتید انجام می گیرد.

همتی اضافه نمود: براین اساس، طی چهارسال اخیر در بحث تعداد مقالات علمی و پژوهش های اجرا شده در دانشگاه شاهد یک رشد قابل توجه هستیم، بگونه ای که سالانه حدود 200 مقاله علمی در سطح ISI به وسیله اعضای هیات علمی این دانشگاه چاپ می گردد.

وی سرانه فراوری مقاله به وسیله هرکدام از اعضای هیات علمی این دانشگاه را در سال حدود چهار مقاله گفت و گفت: از نظر سرانه فراوری مقاله اعضای هیات علمی جزو سه دانشگاه برتر کشور هستیم.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه صنعتی کرمانشاه با تاکید براینکه این دانشگاه از نظر کیفیت مقالات فراوریی نیز در کشور در صندلی بالایی دارد، اضافه نمود: طبق ارزیابی های اجرا شده طی چندسال اخیر در بسیاری از شاخص های کیفی مقالات نیز رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده ایم.

وی اضافه نمود: بالا بودن سطح کیفی و کمی مقالات فراوری شده در این دانشگاه باعث شده تا در حال حاضر من از گروه مهندسی برق و امین شهسواری از گروه مهندسی مکانیک جزو یک درصد دانشمند برتر جهان قرار گیریم.

همتی ادامه داد: اخیرا هم به همراه امین شهسواری از گروه مهندسی مکانیک، بهزاد قنبری از گروه ریاضی کاربردی، نگین قائمی از گروه مهندسی شیمی، عبدالحمید زاهدی از گروه مهندسی برق، راهنمایی صبوری از گروه مهندسی برق، شعیب خانمحمدی از گروه مهندسی مکانیک و عباس رضایی از گروه مهندسی برق در فهرست پژوهشگران دو درصد برتر جهان قرار گرفته ایم.

وی یادآورشد: قرار گرفتن این تعداد از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه در فهرست دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان درحالی است که تعداد کل اعضای هیات علمی این دانشگاه کمتر از 60 نفر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 932

به "8 پژوهشگر دانشگاه صنعتی کرمانشاه در جمع پژوهشگران برتر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 پژوهشگر دانشگاه صنعتی کرمانشاه در جمع پژوهشگران برتر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید