اعلام راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری

به گزارش مجله کامسا، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری صورت گرفت.

اعلام راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

داستان چیست؟

زاهد شفیعی پیرامون راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری گفت: با توجه به تاکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر تمرکز بر آموزشهای مجازی در شرایط شیوع ویروس کرونا، راه اندازی سامانه یکپارچه آموزش مجازی در دستور کار این معاونت نهاده شد تا به واسطه آن بستری مجازی و مطمئن برای کلیه فراگیران از سراسر کشور و نیز اساتید و موسسات آموزشی گردشگری فراهم گردد. از این رو هم اکنون دوره های کوتاه مدت گردشگری از جمله راهنمایان تور فرهنگی، طبیعت گردی، زمین ـ گردشگری و مدیریت فنی بند ب به صورت مجازی برای هموطنان سراسر کشور مهیا شد.

او با بیان اینکه آموزش مقوله ای تعطیل نشدنی، مستمر و پویاست و ضرورت دارد در تمام شرایط حفظ و برقرار باشد، اضافه نمود: آموزش گردشگری از این امر مستثنی نیست و نیروی انسانی شاغل در این صنعت احتیاجمند به همگام سازی و بازنگری مهارت وآموخته های خود حتی در شرایط غیرعادی وحادی مانند شیوع کرونا است.

شفیعی ادامه داد: استفاده از فرصت ها و امکانات ارتباطی از راه دور همیشه مدیران بخش گردشگری را به استفاده از فناوری های نو ترغیب نموده است، لیکن بدنبال شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماع مخاطبان در فضاهای بسته و محدود و نیز التزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، تسریع در بهره گیری از آموزش های مجازی را تشدید نموده و همچنین، انگیزه و اهداف دیگری نظیر ضرورت توزیع امکانات و فرصت های علمی و نیز رعایت توازن و عدالت آموزشی برای تمام مناطق برخوردار و کمتر برخوردار کشور را مضاعف نموده است.

وی گفت: در این راستا، در دفتر مطالعات آموزش گردشگری کوشش شد تا بحران موجود به فرصتی برای توسعه آموزش گردشگری تبدیل گردد و با استفاده مغتنم از فرصت بدست آمده، فرآیند آموزش گردشگری را توسعه یابد و در ایامی که فعالان گردشگری به علت مسائل پیش آمده و منع سفر عملا امکانی برای فعالیت گسترده نداشتند، چارچوبی قابل قبول و راهگشا برای آموزش علاقمندان صنعت گردشگری از یک سو و فعالان این صنعت از سوی دیگر فراهم آید.

مدیر کل آموزش و مطالعات گردشگری اضافه نمود: بر این اساس، برنامه ریزی لازم بعمل آمد تا دوره های آموزشی کوتاه مدت گردشگری به صورت مجازی و در قالب یک پلتفرم واحد برگزار گردد و در کنار ادامه امر راهبردی آموزش، نظارت کامل و جامعی بر فرآیند آموزش در موسسات آموزش گردشگری تحت پوشش انجام گردد.

شفیعی با اشاره به اینکه پس از برنامه ریزی های بعمل آمده و هماهنگی های گسترده، پلتفرم واحد آموزشی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی و به جامعه گردشگری کشور معرفی گردید، گفت: با توجه به فقدان تجربه منسجم آموزش گردشگری در کشور و نظر به مسائل اقتصادی موسسات آموزشی ناشی از توسعه بیماری کرونا، کوشش شد که این پلتفرم در ساده ترین و کاربردی ترین فرمت ممکن تهیه و شرایطی مهیا گردد تا در چارچوب سامانه، تسهیلات لازم برای آموزش مدیران موسسات آموزشی گردشگری فراهم آید تا از این رو، امکان دسترسی علاقمندان و فعالان گردشگری در اقصی نقاط کشور به خدمات آموزشی مذکور ایجاد گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه، بستر یاد شده در اولین ماه فعالیت، موفقیت قابل توجهی را کسب کرد و در سرانجام هفته اول تیر ماه در حالیکه تنها کمی بیش از یک ماه از فعالیت سامانه می گذرد، 94 کلاس آموزش مجازی در 22 استان و توسط 36 موسسۀ آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل آموزش گردشگری گفت: برگزاری این دوره ها در استانهای کمتر برخوردار نظیر ایلام، خراسان شاقتصادی و سیستان و بلوچستان در اولین ماه راه اندازی سامانه، نشانه احتیاج و علاقه موجود برای آموزش گردشگری در اقصی نقاط کشور از یک سو و موفقیت دفتر مطالعات آموزش در همراه کردن تمام فعالان گردشگری از سوی دیگر است.

شفیعی بیان نمود: در نهایت و با توجه به اینکه رعایت اصل عدالت آموزشی و به اشتراک گذاری امکانات و فرصتهای آموزش گردشگری در سرتاسر کشور از جمله سیاست های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می آید، لذا، بهره گیری از امکاناتی که این سامانه در اختیار وزارتخانه قرار داده، شرایط دسترسی علاقمندان صنعت گردشگری به آخرین اطلاعات در زمینه گردشگری را فراهم آورده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 150

به "اعلام راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام راه اندازی سامانه آموزش مجازی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید