برترین تمرین های کششی برای بچه ها

به گزارش مجله کامسا، وب سایت کودکت - نسترن خسور: تمرین های کششی برای بچه ها باید به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه آن ها در نظر گرفته گردد. شاید انجام برترین حرکات کششی برای بچه ها یک امر طبیعی باشد، اما به عنوان والدین باید حواسمان به سطح و نوع حرکات کششی بچه ها باشد.

برترین تمرین های کششی برای بچه ها

مخصوصا در طول جهش رشدی بچه ها و نوجوانان، ماهیچه های آنها دچار فشردگی می گردد و احتیاج به این تمرین های کششی برای بچه ها وجود دارد.

دلایل اهمیت تمرین های کششی برای بچه ها

زمان انجام تمرین های کششی برای بچه ها

بچه ها می توانند این کشش ها را قبل و بعد از دویدن یا بازی فوتبال یا فعالیت های مشابهی مانند آن انجام دهند. آنها بعلاوه می توانند ورزش یوگا را انتخاب نمایند. بهتر است بچه ها سه بار در هفته تمرین های کششی داشته باشند.

حرکات کششی برای گرم کردن قبل از ورزش یا سایر فعالیت های مربوط به تناسب اندام باید داینامیک باشد نه ایستاتیک. حرکات کششی داینامیک می تواند شامل تکرار چرخاندن دست ها، پا ها یا لگن باشد. بعد از ورزش و بازی فیزیکی، بچه ها باید به یاری حرکات کششی، بدن شان را سرد نمایند.

حالا دیگر وقت حرکات کششی استاتیک فرا رسیده است. این حرکات روی عضلات ساق پا و عضلات پشت ران، تمرکز می نماید و آنها را تقویت می نماید. به کودک نشان دهید که چطور می تواند بدون فشار شدید به ماهیچه ها حرکات کششی را در هر ناحیه به میزان 20 تا 30 ثانیه انجام دهد. اگر کودک شما صدمه دیده یا مشکل فیزیکی دارد، قبل از اینکه آغاز به انجام حرکات کششی کند، با یک پزشک یا متخصص بچه ها مشورت کنید.

برترین تمرین های کششی برای بچه ها

مجموعه کشش های ساده:

به کودکتان نشان دهید که چطور می توانند با یک سری حرکات کششی عضلات دست و پا و کمرشان را تقویت نمایند. بعلاوه بچه ها می توانند حرکات کششی را همراه دوستان خود در خارج از منزل انجام دهند و لذت ببرند.

پروژه های هنری:

پروژه های هنری می توانند باعث تقویت عضلات دست و پا و کمر بچه ها شوند. بچه ها را تشویق به انجام پروژه های هنری بزرگ و خلاقانه کنید. به مرور متوجه خواهید شد که این مشارکت ها باعث کشش عضلات دست و پا و کمر بچه ها شده است.

نوار های رنگی:

با استفاده از نوار های رنگی محل انجام کشش ها را روی سطح زمین معین کنید. نوار ها را به هر شکل و میزان ای که مایل هستید روی زمین ترسیم کنید. این بازی دقیقا شبیه بازی توییستر است. بعلاوه می توانید از تکه های تشک های رنگی قدیمی مثل تشک های یوگا به جای نوار های رنگی بهره ببرید.

بازی های رومیزی یا تخته ای:

ABC Game نوع دیگری از بازی های پریدنی توییستر است. این بازی علاوه بر اینکه حروف الفبا را به بچه ها آموزش می دهد فرصت خوبی برای انجام حرکات کششی است.

کتاب های تصویری:

بعضی از کتاب های مخصوص آموزش فعالیت های ورزشی وجود دارد که در آن حرکات کششی در قالب تصاویر کارتونی به بچه ها آموزش داده شده است.

پارک های ماجراجویی:

برای بچه ها بزرگتر، پارک های ماجراجویی فرصت خوبی را برای انجام فعالیت های کوهنوردی، کشش و تقویت عضلات بزرگ فراهم می نماید.

نباید فراموش کنید ورزش کردن کودک یکی از موضوعات مهم در تربیت کودک است. می توانید با انجام این حرکات کششی به همراه کودکت ضمن تقویت رشد روحی و جسمی فرزندتان از یک روز پر انرژی و سرشار از شور زندگی لذت ببرید. بعلاوه ما و سایر والدین را به وسیله بخش نظرات در جریان تجربه های خود قرار دهید.

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1387

به "برترین تمرین های کششی برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین تمرین های کششی برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید