برترین موقعیت برای حضور در فینال جام جهانی فوتسال را از دست دادیم؛ فوتسال ایران احتیاج به خون تازه دارد

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا) - عضو کمیته فنی فوتسال دلیل اصلی نرسیدن فوتسال ایران به نیمه نهایی جام جهانی 2021 را سن بالای بازیکنان تیم می داند و معتقد است باید هر چه سریع تر در تیم ملی جوان گرایی صورت بگیرد.

برترین موقعیت برای حضور در فینال جام جهانی فوتسال را از دست دادیم؛ فوتسال ایران احتیاج به خون تازه دارد

حسین شمس در گفت وگو با پانا درباره حذف تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله یک چهارم رقابت های جام جهانی 2021 لیتوانی گفت: همه بازیکنان و اعضای کادر فنی زحمت خود را کشیدند و به آنها خسته نباشید می گویم هر چند که معتقدم شرایط برای تیم ملی فوتسال طوری رقم خورد که برترین موقعیت برای صعود به فینال جام جهانی را داشتیم اما متاسفانه این فرصت از دست دادیم که دلایل بسیار زیادی داشت. یکی از این دلایل سن بازیکنان تیم ملی بود. در تمامی بازی ها، بازیکنان تیم ملی در نیمه های دوم خسته می شدند و گل می خوردند.

وی ادامه داد: این نشان می دهد آنها سن بالایی داشتند و تنها در ترکیب تیم دو بازیکن زیر 30 سال حضور داشت. در بازی آخر با قزاقستان مسلم اولاد قباد که یک بازیکن جوان است و در ترکیب تیم حضور داشت، به گونه ای بازی کرد که نشان داد می توان به جوانان هم فرصت داد و با عملکرد خوبش این را به همه ثابت کرد.

عضو کمیته فنی فوتسال فیفا اضافه نمود: اگر تیم ملی ایران به نیمه نهایی صعود می کرد؛ مقابل پرتغال هم مسئله ای نداشت چون تیم ما همواره برابر تیم پرتغال خوب ظاهر شده است، اما متاسفانه این موقعیت به راحتی از دست رفت چون در تیم ملی جوانگرایی صورت نگرفت و ترکیب تیم ملی در تمامی مسابقات همواره یکسان بود. ما می توانستیم با شکست قزاقستان به نیمه نهایی رفته و سپس با عبور از پرتغال برای نخستین بار راهی فینال جام جهانی شویم. شرایط برای تیم ایران فراهم بود، بازیکنان در برابر قزاقستان در نیمه اول دو گل جلو بودند اما در نیمه دوم اشتباهات پی در پی آنها باعث شد تا سه گل دریافت نمایند و از صعود بازبمانند. من معتقدم تیم قزاقستان نسبت به ازبکستان بسیار ضعیف تر بود.آنها همواره تعداد زیادی بازیکن برزیلی دارند اما در این دوره 3 بازیکن برزیلی در ترکیب تیم داشتند و تیم به سمت جوانگرایی رفته بود و توانستند به نیمه نهایی صعود نمایند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان با اشاره به اینکه شرایط برای صعود تیم ملی به فینال فراهم بود، اظهار کرد: سال جاری برای اولین بار تیم ملی با مسائل و کمبود ها روبرو نبود و همه چیز را فدراسیون برای آنها فراهم کرد. مشکل اصلی تیم ملی همواره بحث لباس بود اما سال جاری فدراسیون برای اولین بار از برندی که برای تیم های ملی استفاده نموده بود؛ لباس فوتسالی ها را تهیه نموده بود. بنابراین به لحاظ امکانات شرایط کاملا خوب بود و همه چیز برای صعود ایران به فینال جام جهانی فراهم بود اما خیلی راحت این موقعیت را از دست دادیم.

مدرس بین المللی فیفا اعلام کرد: اگر پیش از برگزاری مسابقات از یک سال قبل به فکر جوانگرایی در تیم می افتادیم الان شاید نتیجه طور دیگری رقم می خورد. بازیکنان فعلی زحمت زیادی می کشدند اما دیر یا زود جوانگرایی در تیم ها باید اتفاق بیافتد. این تیم پیر شده و همه هم به خوبی از آن آگاه هستند. فوتسال احتیاج به خون تازه دارد.

شمس در پاسخ به این سوال که آیا اخراج سنگ سفیدی قبل از بازی با قزاقستان تیم را به حاشیه نبرد و بهتر نبود این کار بعدا انجام می شد و در کوران مسابقه و موقعیت حساس سرمربی تیم او را تنبیه نمی کرد، گفت: من واقعا نمی دانم موضوع سنگ سفیدی و جزییات آن چه چیزی بوده است. باید سرمربی تیم بعضی مسائل را بازگو کند تا ببینیم جریان چه بوده و آیا تنبیه او قبل از بازی مهم مقابل قزاقستان تصمیم درستی بوده است یا خیر. فعلا تا روشن شدن حقایق نمی توانیم اظهارنظر کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مهر 1400 بروزرسانی: 15 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 871

به "برترین موقعیت برای حضور در فینال جام جهانی فوتسال را از دست دادیم؛ فوتسال ایران احتیاج به خون تازه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین موقعیت برای حضور در فینال جام جهانی فوتسال را از دست دادیم؛ فوتسال ایران احتیاج به خون تازه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید