تامین 96 درصدی زغال های صنعتی به وسیله یک شرکت دانش بنیان

به گزارش مجله کامسا، ابراهیم اکبرزاده، مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: در این شرکت با همراهی تیمی از متخصصان گروه محصولاتی را با اسم زغال های صنعتی به فراوری رسانده ایم که از اقلام مورد احتیاج کشور و بعضاً تحریمی است.

تامین 96 درصدی زغال های صنعتی به وسیله یک شرکت دانش بنیان

وی با بیان اینکه زغال های صنعتی به اسم یک قطعه گرافیتی و در برخی انواع کامپوزیت مس- گرافیت در تجهیزات دوار مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: بر اساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، اندازه واردات این گروه زغال های صنعتی در سال 99 برابر با 15 میلیون دلار بوده است.

اکبرزاده با بیان اینکه ما توانستیم به تازگی قراردادی با شرکت های صنعت خودروسازی منعقد کنیم، گفت: در یک خودروی شخصی در حدود 30-40 قطعه زغال صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که اکنون این محصول جزء اقلام وارداتی کشور ما محسوب می گردد.

وی با بیان اینکه و در این راستا با یک مجموعه بزرگ صنعتی توافقاتی را داشتیم؛ امیدواریم که این صحبت ها به قرارداد منتهی گردد، اعلام کرد: بر اساس قراردادی که منعقد کردیم قرار است بعد از تحویل نمونه اولیه و تاییدیه شرکت خودروسازی، یک میلیون و دویست هزار قطعه درسال از این زغال های صنعتی در فاز اول را به فراوری برسانیم.

به گفته مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوریکننده زغال های صنعتی، این قرارداد زمینه ای برای فراوری انبوه است که در ابتدا می تواند از اندازه کمی خروج ارز جلوگیری کند که پیش بینی می گردد در ابتدای کار از خروج یک میلیون دلار در سال جلوگیری گردد.

اکبرزاده خاطر نشان کرد: اکنون امکان فراوری این زغال های صنعتی، به صورت سهم داخل 96 درصدی در این شرکت وجود دارد.

وی با بیان اینکه این زغال های صنعتی امکان کاربرد در صنایع دیگر را دارد، گفت: فراوری انبوه این زغال ها در حوزه خودروسازی می تواند زمینه ای برای ورود به سایر حوزه ها باشد تا در کمترین اندازه وارد کشور گردد.

این فعال دانش بنیان خاطر نشان کرد: تمام مواد اولیه این زغال ها به غیر از دو مورد در همین شرکت به فراوری می رسد و آن دو مورد هم از شرکت های داخلی تهیه می گردد.

مدیرعامل شرکت با اشاره به کاربرد این زغال های صنعتی اضافه نمود: مترو، تجهیزات پزشکی، قطعات صنعتی، توربین های بادی و… از دیگر حوزه هایی هستند که احتیاج به زغال های صنعتی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 887

به "تامین 96 درصدی زغال های صنعتی به وسیله یک شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین 96 درصدی زغال های صنعتی به وسیله یک شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید