تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان

به گزارش مجله کامسا، ایرنا/ براساس آخرین اخبار و گزارش های منتشر شده، تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان صورت می گیرد.

تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، آنالیز تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علی صدر همدان در دستور کار صحن علنی مجلس نهاده شد. فتح الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی هم به عنوان طراح این تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان انتقاد کرد. در انتها نمایندگان با 167 رای موافق با تحقیق و تفحص از غار علیصدر همدان موافقت کردند.

در متن گزارش تقاضای تحقیق و تفحص از غار علیصدر همدان آمد: غار علیصدر به عنوان یک موهبت الهی و یک ظرفیت بررگ و مهم توریستی در شهرستان کبودرآهنگ واقع شده و سالیانه میزبان صدها هزار توریست داخلی و خارجی است چنانکه قبل از کرونا 600 هزار نفر از این غار بازدید کردند.

در ادامه این گزارش آمد: این غار با ده ها میلیارد تومان عایدی به عنوان یک فرصت طلایی برای توسعه منطقه محسوب می گردد و براساس آمار و اطلاعات موجود عایدی این غار در پنج سال گذشته علیرغم کرونا 125 میلیارد تومان بوده است. علاوه بر اینکه صدها میلیارد تومان به وسیله املاک اطراف غار که اجاره داده می گردد، عایدی کسب می گردد.

در ادامه این متن آمد: علیرغم این همه عایدی، اداره کل میراث فرهنگی استان همدان این غار را به 800 میلیون تومان در سال به شرکت سیاحتی علیصدر اجاره داده است. ضمن اینکه شرکت سیاحتی علیصدر اخیرا به وسیله دیوان محاسبات به علت عدم پرداخت حقوق دولتی به پرداخت 17 میلیارد تومان محکوم شده که حکم در مرحله اجراست.

در این متن تحقیق و تفحص تاکید شد: از سوی دیگر کارگران زحمتکش غار که سالیان سال است در شرایط نامطوب و سخت مشغول فعالیت هستند با حداقل حقوق روبرو بوده و ده ها نفر از آنها اخراج شده اند یا قراردادهای ناعادلانه با آنها منعقد شده و تا به امروز شاهد تجمعات مختلف از سوی کارگران بوده ایم که آخرین آن اوایل هفته جاری شهریور 1400 در مقابل استانداری همدان بوده است.

در متن تحقیق و تفحص یادآور شد: شرایط حقوق های دریافتی اعضای هیات مدیره، مدیران دفتر مرکزی شرکت، قراردادها و نحوه استخدام ها، هزینه ها وعایدیها، کمکهای شرکت سیاحتی به افراد و نهادها و ادارات، نوع و نقش استانداری و ...همچنان در هاله ای ازابهام واقع شده است. اگر عایدی میانه سالیانه این شرکت را سالیانه 25 میلیارد تومان درنظر بگیریم این شرکت فقط در 10 سال گذشته 250 میلیارد تومان عایدی داشته و معین نیست با این همه عایدی چرا اکنون قادر به تامین حقوق کارگران خود نیست و پس اندازی هم برای شرایط امروز ندارد و کارگران را به بیمه بیکاری معرفی نموده و غار را تعطیل نموده اند.

در ادامه این متن آمد: همه ساله و تقریبا هرماه شاهد تصادفات منجر فوت در مسیرهای منتهی به غار هستیم که به شدت حادثه خیز هستند درحالیکه این امکان وجود دارد با عایدیهای غار حداقل مانع مرگ ده ها نفر شد یا حداقل امکانات مناسب در اطراف غار ایجاد نموده است.

در این متن خاطرنشان شد: این موارد و مسائل مهم دیگر ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد، مدیریت عایدی و هزینه و سایر مسائل مرتبط با غار علیصدر را ضروری ساخته است. لذا در راستای احقاق حقوق مردم و انجام وظایف نمایندگی درخواست تحقیق و تفحص از غار علیصدر در سه دهه گذشته امری لازم است.

منبع: همگردی
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1046

به "تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علیصدر همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید