تصاویری زیبا از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش

به گزارش مجله کامسا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش با اشاره به مشاهده یک قلاده پلنگ در جنگل های این شهرستان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش به راهنمایی محیط بان شاهپور عبدی با استفاده از دوربین تله ای پیروز به تصویربرداری از پلنگ در ارتفاعات این شهرستان شدند.

تصاویری زیبا از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش

به گزارش خبرنگاران، لطیف جواهر دشتی گفت: این چندمین بار است که مأموران یگان حفاظت شهرستان املش پیروز به فیلم برداری از پلنگ در این منطقه شده اند و گزارشات مردمی و مأموران اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می دهد که این منطقه مأمن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جنگل های گیلان گفت: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد و وجود دره های عمیق در این منطقه برترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم نموده که به جرات می توان گفت در کشور بی نظیر است.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش، این شهرستان با دارا بودن جنگل انبوه بکر و بخش های کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال تازه با ثبت گونه های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوکا، گراز، تشی و ... توانسته بار دیگرگونه های منحصربه فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1401 بروزرسانی: 18 بهمن 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1255

به "تصاویری زیبا از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری زیبا از مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید