خبرنگاران فرانسه در آستانه قرنطینه؛ جهش بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

به گزارش مجله کامسا، تهران- خبرنگاران- براساس اعلام وزارت بهداشت فرانسه، درحال حاضر چهار هزار و 239 نفر در بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان های این کشور بستری هستند که از انتها ماه نوامبر (آبان/ آذر) رکورد جدیدی به شمار می رود. نخست وزیر فرانسه از احتمال قرنطینه ناحیه ایل دو فرانس (شامل 8 شهر از جمله پاریس) خبر داده است.

خبرنگاران فرانسه در آستانه قرنطینه؛ جهش بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران، روزنامه فرانسوی لوپوئن نوشت: شمار بیماران مبتلا به کووید-19 که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های فرانسه بستری هستند، بار دیگر رکورد زد.

وزارت بهداشت فرانسه گفت با افزایش 435 بیمار جدید طی 24 گذشته، در حال حاضر چهار هزار و 239 نفر در بخش مراقبت های ویژه در فرانسه بستری هستند که از انتها ماه نوامبر (آبان/ آذر) رکورد جدیدی به ثبت رسیده است.

این روزنامه فرانسوی اضافه کرد: بیش از یک چهارم این بیماران بدحال به عبارتی هزار و 177 نفر از آن ها در ناحیه ایل دو فرانس بستری هستند.

به گفته مقامات بهداشتی فرانسه، شرایط شیوع کرونا در این ناحیه با 12 میلیون جمعیت بسیار نگران کننده و خطرناک است و با توجه به اشباع شدن ظرفیت مراکز درمانی- بهداشتی، بسیاری از بیماران بدحال به مناطق دیگر فرانسه منتقل می شوند.

به نوشته روزنامه اوئست فرانس، ژان کستکس، نخست وزیر فرانسه با اشاره به وخامت اوضاع در ایل دو فرانس از احتمال قرنطینه این ناحیه اطلاع داد و گفت که زمان آن رسیده که اقدامات و تدابیر جدیدی در این ناحیه وضع گردد.

این روزنامه فرانسوی توضیح داد: شورای دفاعی فرانسه با ریاست امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور قرار است امروز (چهارشنبه) در کاخ الیزه برای اتخاذ تصمیمات جدید پیرامون وضع محدودیت های کرونایی برگزار گردد.

اوئست فرانس یادآور شد: یک سال پس از همه گیری کووید-19 با بیش از 91 هزار جانباخته در فرانسه، هنوز سایه این بحران بر زندگی افراد سنگینی می نماید؛ مقررات منع رفت و آمد از ساعت 18 در کلان شهرها و قرنطینه در تعطیلات آخر هفته، تعطیلی رستوران ها، مراکز فرهنگی و سالن های ورزشی از چهار ماه گذشته، حضور پراکنده و محدود دانشجویان در دانشگاه ها، همچنان در این کشور برقرار است.

اداره کل بهداشت و درمان فرانسه پیش تر با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود که نوع جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در استان برتاین فرانسه شناسایی شده است. در این بیانیه آمده بود که تحقیقات برای ارزیابی میزان انتقال و شدت موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از آن در حال اجرا است.

رورنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی از تردید و تزلزل امانوئل مکرون برای مقابله با این شرایط بحرانی سخن گفته و روزنامه لوپریزین نیز نوشت که رئیس جمهوری فرانسه که تا به امروز در برابر اعمال دوباره قرنطینه، مقاومت نموده، هفته سرنوشت سازی پیش رو خواهد داشت. باید دید آیا او در مواجهه با افزایش شمار مبتلایان به کووید-19 و همچنین وخامت اوضاع در بیمارستان های این کشور همچنان از وضع محدودیت های سخت گیرانه کرونایی امتناع می نماید؟

براساس آخرین آمار منتشره از سوی تارنمای ورد میترز؛ فرانسه با بیش از چهار میلیون و 108 هزار مبتلا به کووید 19 و بیش از 91 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای دنیا و رتبه سوم اروپا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 597

به "خبرنگاران فرانسه در آستانه قرنطینه؛ جهش بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه در آستانه قرنطینه؛ جهش بیماران کرونایی در بخش مراقبت های ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید