درخواست روسیه ازسازمان جهانی بهداشت برای تأیید دومین واکسن

به گزارش مجله کامسا، مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور می گوید میخواهد برای تأیید واکسن اپیواک کرونا از سازمان جهانی بهداشت درخواست کند.

درخواست روسیه ازسازمان جهانی بهداشت برای تأیید دومین واکسن

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از تاس، رینات مکسیتوف، مدیرکل مرکز تحقیقات ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور که در زمینه فراوری واکسن کرونا فعال است، می گوید میخواهد برای تأیید واکسن اپیواک کرونا از سازمان جهانی بهداشت درخواست کند.

مرکز سازنده این واکسن می گوید اپیواک کرونا براساس عوامل مصنوعی پپتیدی ساخته شده است و می تواند در بدن مصونیت دربرابر ویروس کووید 19 ایجاد کند.

مرکز تحقیقات وکتور مجوز وزارت بهداشت روسیه را در 24 ژوئیه سال 2020 (23 تیر)، برای انجام آزمایشات بالینی واکسن خود بر روی داوطلبان دریافت کرد؛ پوتین، رئیس جمهور روسیه در 14 دسامبر(23 آذر) خاطرنشان کرد، مرکز ویروس شناسی و بیوتکنولوژی وکتور، حق ثبت دومین واکسن روسی ضد ویروس کرونا را دریافت نموده است.

وزارت بهداشت در 16 نوامبر (25 آبان) مجوز آزمایشات پس از ثبت واکسن را بر روی 150 داوطلب بالای 60 سال و مجوز آزمایشات روی 3000 داوطلب بالای 18 سال را در 18 نوامبر(27 آبان) صادر کرد.

رینات مکسیتوف می گوید: مرکز تحقیقات دولتی ویروس و بیوتکنولوژی وکتور روسیه در نظر دارد برنامه ای را برای تأیید واکسن اپیواک کرونا به سازمان جهانیبهداشت جهانی (WHO) ارائه دهد.

دومین واکسن روسی ویروس کرونا در 14 اکتبر (آذر ماه) سال 2020 به ثبت رسید و حدود یک ماه بعد، به توسعه دهندگان آن مجوز انجام آزمایشات پس از ثبت نام، به ویژه در میان افراد مسن داده شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 795

به "درخواست روسیه ازسازمان جهانی بهداشت برای تأیید دومین واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه ازسازمان جهانی بهداشت برای تأیید دومین واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید