روسیه مجوز مصرف یک دوز از واکسن اسپوتنیک لایت را صادر کرد

به گزارش مجله کامسا، بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه خاطرنشان کرد مجوز استفاده از واکسن تک دوز اسپوتنیک لایت صادر شده و این واکسن در برابر کرونا مصونیت 79.4 درصدی ایجاد می نماید.

روسیه مجوز مصرف یک دوز از واکسن اسپوتنیک لایت را صادر کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، تهیه یک دوز از واکسن اسپوتنیک لایت کمتر از ده دلار هزینه دارد و لذا این واکسن چندان گران قیمت نیست.

آزمایش مرحله سوم این واکسن با مشارکت 7000 نفر در روسیه در جریان است و کشورهایی مانند امارات متحده عربی وغنا نیز در اجرای این طرح مشارکت نموده اند. قرار است نتایج استفاده آزمایشی از این واکسن ظرف سه هفته آینده اعلام گردد.

آزمایش های مرحله اول و دوم این واکسن نشان داد که تمامی دریافت کنندگان از ایمنی کافی برخوردار شده اند و هیچ یک با عوارض جانبی جدی روبرو نشده اند.

تا چهارشنبه این هفته در سراسر دنیا بیش از 20 میلیون نفر اولین دوز از واکسن اسپوتنیک وی را دریافت نموده اند. واکسن اسپوتنیک لایت می تواند به جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشورهایی یاری کند که در آنها این بیماری به شدت در حال گسترش است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 خرداد 1400 بروزرسانی: 9 خرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 690

به "روسیه مجوز مصرف یک دوز از واکسن اسپوتنیک لایت را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه مجوز مصرف یک دوز از واکسن اسپوتنیک لایت را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید