تور مکزیک: طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی

به گزارش مجله کامسا، اگر هوس خوردن یک خوراکی پرکالری، لذیذ و چاق کننده را دارید، بهتر است با طرز تهیه ذرت مکزیکی آشنا شوید. این خوراکی لذیذ و خوش مزه از روش های طبخ متعددی برخوردار است که از پرطرفدارترین آن ها، می توان به طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس اشاره نمود.

تور مکزیک: طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ذرت مکزیکی یک میان وعده یا عصرانه بسیار محبوب در سراسر دنیا است که با وجود کالری بالا، ارزش خوردن دارد. بعلاوه به سبب آن که این خوراکی خوش مزه به صورت گرم سرو می گردد، در فصل زمستان و پاییز هواداران بیشتری هم پیدا می نماید. در این مقاله برترین طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس و بعلاوه ساده را خدمت شما ارائه خواهیم داد.

طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس برای 4 نفر

مواد لازم

  • کنسرو ذرت 500 گرم
  • سوسیس 5 گرم
  • قارچ 250 گرم
  • سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا 3 قاشق غذاخوری
  • کره 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه لازم
  • آویشن و آب لیمو به اندازه لازم

طرز تهیه

برای استفاده از این طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس باید 40 دقیقه زمان صرف کنید و پس از آن می توانید از خوراکی خوش مزه خود لذت ببرید.

  1. برای شروع طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس، ابتدا دانه های ذرت را از داخل کنسرو خارج کنید و کنار بگذارید تا آب اضافی آن گرفته گردد. سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت قرار دهید و کره را اضافه کنید. بعد از ذوب شدن کره، ذرت ها را اضافه کنید و تفت دهید تا ذرت ها نرم شوند.
  2. پس از خردکردن سوسیس ها به صورت نگینی، آن ها را به محتویات قابلمه اضافه و صبر کنید تا 5 دقیقه با کره مخلوط گردد.
  3. پس از آن قارچ ها را به صورت حلقه ای برش دهید و به قابلمه حاوی ذرت اضافه کنید. تفت دادن را ادامه دهید تا آب قارچ خارج گردد و سپس کمی آبلیمو به آن اضافه کنید.
  4. در این مرحله از طرز تهیه، حرارت را کم کنید و اجازه دهید قارچ ها به مدت 5 دقیقه نرم شوند.
  5. پس از تبخیر کامل آب درون قابلمه، سس مایونز را با مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. سپس پنیر پیتزا را اضافه و مجددا مخلوط کنید.
  6. در خاتمه کار و پس از افزودن پنیر پیتزا، در قابلمه را بگذارید و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید تا پنیر کاملا آب گردد. بعد از 5 دقیقه در قابلمه را بردارید و این خوراکی خوش مزه را در ظرفی سرو کنید.

طرز تهیه ذرت مکزیکی دونفره

مواد لازم

  • ذرت پخته یا کنسرو ذرت 300 گرم
  • پنیر پیتزا 100 گرم
  • کره 10 گرم
  • سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
  • پودر آویشن 1 قاشق مربا خوری
  • نمک و فلفل به اندازه لازم

طرز تهیه ذرت مکزیکی ساده

برای استفاده از این طرز تهیه ذرت مکزیکی به 20 دقیقه زمان برای آماده سازی مواد و 20 دقیقه دیگر برای طبخ آن نیازمند خواهید بود.

  1. ابتدا ذرت را داخل ماهیتابه به همراه نمک و فلفل و بدون روغن تفت دهید تا آب ذرت ها تبخیر گردد.
  2. در این حین، درون یک قابلمه آب بریزید و درون آن یک کاسه نشکن قرار دهید و کره را داخل آن و به وسیله بخار آب، ذوب کنید. سپس ذرت ها را به همراه سس مایونز و آویشن به محتویات کاسه اضافه کنید.
  3. پس از آن، مواد را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا با حرارت آب جوش، به خوبی گرم شوند. پس از گرم شدن، پنیر پیتزا را هم اضافه کنید و با هم زدن محتویات داخل کاسه، پنیر پیتزا را ذوب و با دیگر مواد مخلوط کنید.
  4. در خاتمه این طرز تهیه ذرت مکزیکی، آن را درون لیوان یا کاسه ای کوچک سرو کنید.

نکات نهایی طرز تهیه ذرت مکزیکی به سبک خیابانی

همان طور که اشاره نمودیم طرز تهیه ذرت مکزیکی با سوسیس، یکی از پرطرفدار روش های طبخ این خوراکی خوش مزه است؛ بااین حال می توانید روش های متفاوتی را امتحان کنید تا برترین آن را پیدا کنید. در تمامی این روش های طبخ، رعایت یک سری اصول به بهترشدن دست پخت شما یاری خواهد نمود.

  • از جمله آن ها می توان به ترکیب ادویه های مورد استفاده اشاره نمود. همان طور که می دانید غذاهای مکزیکی به علت تندبودنشان شناخته شده هستند و به همین علت ادویه اصلی این خوراکی خوش مزه، فلفل سیاه و فلفل قرمز است. آویشن هم یکی از مهم ترین ادویه هایی است که این خوراکی را خوش طعم می نماید. در مکزیک از پودر پیاز خشک و سیر مکزیکی هم برای طعم دادن به این عصرانه عالی استفاده می نمایند که شما هم می توانید آن ها را امتحان کنید.
  • دیگر نکته ای که سبب خوش مزه ترشدن طرز تهیه ذرت مکزیکی می گردد، استفاده از سوسیس در ترکیبات آن است که در بالا روش طبخ آن را شرح داده ایم. ترکیب سوسیس با ذرت، طعمی فوق العاده ایجاد می نماید، به همین علت است که در بیشتر دستور پخت ها به سبک خیابانی، سوسیس را هم به ذرت خود اضافه می نمایند.
  • درصورتی که قصد تهیه این خوراکی خوش طعم را به صورت رژیمی دارید، بهتر است استفاده از پنیر پتیزا را درنظر نگیرید؛ درست است که پنیر پتیزا یکی از اصلی ترین طعم دهنده ها به شمار میرود، اما عدم حضور آن هم می تواند اندازه کالری را کاهش دهد و یک عصرانه رژیمی برای شما خلق کند.
منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1093

به "تور مکزیک: طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: طرز تهیه ذرت مکزیکی خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید