قیمت ها شکست!، خواب زمستانی ستاره های لیگ برتر فوتبال

به گزارش مجله کامسا، عملکرد نه چندان خوب ستاره های نامدار لیگ برتر، باعث کاهش ارزش این بازیکنان در نیم فصل نخست فوتبال باشگاهی ایران شده و بازیکنان جدیدی به صدر جدول ارزشمندترین فوتبالیست های شاغل در ایران صعود نموده اند.

قیمت ها شکست!، خواب زمستانی ستاره های لیگ برتر فوتبال

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای فصل جاری و با کوچ ستاره های لیگ فزونی، لیست گران ترین بازیکنان ایران هم دستخوش تغییراتی شده بود. به جای بازیکنانی مانند شیخ دیاباته، مهدی قایدی، احمد نوراللهی و ... که از ارزشمندترین بازیکنان فصل گذشته لیگ برتر بودند، چهره های جدیدی دیده می شدند.

سایت ترانسفرمارکت (منبع ارزش گذاری و جمع آوری اطلاعات بازیکنان دنیای فوتبال) برای بیست و یکمین دوره لیگ برتر، مهدی ترابی را ارزشمندترین بازیکن ایران شناخته بود و بعد از او چهره ایی مانند ارسلان مطهری، آیاندا پاتوسی، سیامک نعمتی، مهدی عبدی، رشید مظاهری و ... دیده می شدند.

با این حال، با گذشت 15 هفته از فصل جاری و رسیدن به میانه های راه، این لیست دستخوش تغییراتی شده و بیشتر بازیکنان به دلیل عملکرد نه چندان خوب خود، افت نموده اند!

مهدی ترابی که فصل را با ارزش یک میلیون یورو آغاز نموده بود، بعد از نمایش های دور از انتظار و چند بازی نیمکت نشینی، حالا با 800 هزار یورو به رتبه سوم ارزشمندترین بازیکنان تیمش سقوط نموده است. در ترکیب استقلال، ارسلان مطهری و رشید مظاهری از صدر لیست به میانه های آن سقوط نموده اند و در عوض امیرحسین حسین زاده، وینگر 21 ساله آبی ها در صدر قرار گرفته است.

اما نکته جالب، قرار گرفتن مهدی عبدی در صدر ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر ایران است. مهاجم 23 ساله و جوان پرسپولیس که بیشتر بازی های این فصل را از روی نیمکت آغاز نموده، در حال حاضر ارزشمندترین بازیکن ایران است. این ارزش گذاری به دلیل شرایط سنی و آینده روشن این بازیکن صورت گرفته است و طبیعتا به این معنی نیست که او در حال حاضر برترین بازیکن ایران است.

به طور کلی، با نمایش ها و عملکرد ستاره های این فصل، سایت ترانسفرمارکت هم در ارزش گذاری های خود، افت محسوس بازیکنان ایرانی را نشان داده است، به طوری که فقط 8 بازیکن با ارزش بالای 700 هزار یورو در لیگ برتر ایران دیده می گردد!

در ادامه لیست 10 بازیکن ارزشمند فوتبال ایران را مشاهده می کنید:

1 - مهدی عبدی - 900 هزار یورو

2- میلاد سرلک - 900 هزار یورو

3- امید نورافکن - 850 هزار یورو

4 - مهدی ترابی - 800 هزار یورو

5- سیامک نعمتی - 800 هزار یورو

6- امیرحسین حسین زاده - 750 هزار یورو

7- دانیال اسماعیلی فر - 725 هزار یورو

8- مهدی مهدی پور - 700 هزار یورو

9- آیاندا پاتوسی - 650 هزار یورو

9- صالح حردانی - 650 هزار یورو

9- ارسلان مطهری - 650 هزار یورو

9- سیاوش یزدانی - 650 هزار یورو

9- امید عالیشاه - 650 هزار یورو

9- سعید آقایی - 650 هزار یورو

9- سجاد شهباززاده - 650 هزار یورو

9- یاسین سلمانی - 650 هزار یورو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1052

به "قیمت ها شکست!، خواب زمستانی ستاره های لیگ برتر فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت ها شکست!، خواب زمستانی ستاره های لیگ برتر فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید