مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است

به گزارش مجله کامسا، رئیس سازمان انرژی اتمی از شروع به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان اولین مرکز نوآوری تخصصی در اکوسیستم نوآوری صنعت هسته ای اطلاع داد.

مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تاسیس در سازمان انرژی اتمی ایران و اولین مرکز نوآوری تخصصی در اکوسیستم نوآوری صنعت هسته ای با هدف تسهیل تجاری سازی دستاورد های دانشمندان در حوزه هسته ای شروع به کار نموده است.

وی اضافه نمود: این مرکز با برنامه ریزی صورت گرفته و بعلاوه اهداف ترسیم شده درصدد شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته ای است. در این راستا توجه به کاربرد پرتو ها در صنایع غذایی و کشاورزی، فراوری رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

اسلامی گفت: به کمک خداوند در این مرکز همکاری موثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی و پژوهشی را برای فارغ التحصیلان علوم و فناوری هسته ای فراهم می کنیم تا این عزیزان و سرمایه های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

وی گفت: امیدوارم که این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و بعلاوه اکوسیستم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری سازی طرح های علمی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از کاربرد های انرژی صلح آمیز هسته ای بردارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1048

به "مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز رسا آماده شتاب دهی تحقیقات و عملیاتی سازی پژوهش های هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید