مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی چاپ شد

به گزارش مجله کامسا، مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی Linear and Multi Linear Algebra چاپ شد.

مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی چاپ شد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، مقاله ISI دکتر علی مجیدی نیا، عضو هیئت علمی رشته ریاضی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با عنوان Automorphisms of linear functional graphs over vector spaces در نشریه Linear and Multi Linear Algebra با ضریب تأثیر (IF) 1.74 پ ذیرفته و در این نشریه معتبر بین المللی منتشر شد.

مجیدی نیا در تشریح موضوع این مقاله گفت: این مقاله به کاربرد ساختار های جبری از جمله کاربرد های فضا های برداری متناهی البعد در نظریه گراف و ساختن بعضی از گراف های منظم می پردازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این رابطه افزود: این روز ها علاقمندی بسیاری از ریاضیدانان دنیا در یاری و یاری گرفتن از ساختار های جبری مانند مدول ها (در حالات خاص فضا های برداری روی میدان ها)، گروه ها و حلقه ها، برای ساختن گراف های خوش رفتار جهت استفاده در زمینه رمزنگاری و نظریه کدسازی به وفور دیده می شود. در این مقاله ساختار همریختی یکی از این نوع گراف های مهم و همچنین عناصر خود ریختی های گراف به شکل زیبایی تعیین شده اند که خودریختی های گراف ابزار بسیار مهمی است که برای حوزه های رمزنگاری و کدنویسی مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی این نوع مقاله ها ارتباط بین شاخه های مختلف ریاضیات از جمله جبر (جبر خطی و چند خطی)، گراف و علوم کامپیوتر به طور ویژه رمزنگاری و کدنویسی را تسهیل می کنند. به نظر می رسد این نکات از جمله دلایل مهم و برجسته ای می تواند باشد که منجر به پذیرش و چاپ این نوع مقالات در نشریات بین المللی معتبر و سطح اول دنیا در این زمینه می شود.

به همین علت، غریب فاضل نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، طی پیامی ضمن تبریک این موفقیت و تقدیر از دستاورد علمی دکتر مجیدی نیا، ابراز امیدواری کرد موفقیت های علمی ایشان و سایر همکاران، تداوم یافته و زمینه دانشی هرچه مناسب تری را برای ارتقا دانشگاه سلمان فارسی کازرون و ارایه خدمات علمی و پژوهشی بهتر به دانشجویان این دانشگاه فراهم آورند.

گفتنی است مجله Linear and Multi Linear Algebra یکی از مجلات سطح اول یا به عبارتی جز 25 درصد مجلات برتر دنیا با ضریب تاثیر (IF) 1.74 است که در زمینه جبر، جبر خطی و جبر چند خطی به چاپ مقالات می پردازد. در حوزه ریاضیات محض این ضریب تاثیر از میانگین ضریب تاثیر (MA) مجلات رشته های ریاضیات محض به میزان قابل توجهی بالاتر است. علاقمندان جهت دسترسی به این مقاله می توانند به آدرس https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/03081087.2021.1923630?journalCode=glma20 مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 915

به "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی چاپ شد" امتیاز دهید

3 کاربر به "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی چاپ شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در مجله بین المللی چاپ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید