نحوه نظارت بر سالمندان در خانه شخصی

به گزارش مجله کامسا، یک خانه خصوصی برای سالمندان، کلیشه هایی را که پس از آشنایی با نهادهای دولتی به وجود آمد، از بین برد. موسسات خصوصی در کشور ما روز به روز محبوب تر می شوند، زیرا مردم آغاز به زندگی طولانی تری نموده اند و عصر نقره ای احتیاج به مراقبت ویژه دارد. طول عمر فوق العاده است، اما مسائل سلامتی و بدتر شدن شرایط سلامتی یک فرد سالمند هر سال بیشتر و بیشتر نمایان می گردد. بعلاوه شخصیت پیرزن ها تغییر می نماید، افسردگی ظاهر می گردد، کنترل خلق و خوی آنها سخت می گردد که توجه به آن نیز لازم است.

نحوه نظارت بر سالمندان در خانه شخصی

برای ارائه مراقبت کامل، فرد باید در چندین زمینه متخصص باشد:

  • روانشناسی - شما باید حرفه یا دانش روانشناسی داشته باشید و در عین حال فردی متعادل، شکیبا و مقاوم در برابر استرس باشید.
  • پزشکی - سلامت افراد مسن چیزهای زیادی را برای شما باقی می گذارد، بیماری ها یکی پس از دیگری انباشته می شوند. لازم است بتوانیم به افراد مبتلا به بیماری های مختلف، حتی پیچیده ترین، غیرقابل درمان، یاری به موقع ارائه دهیم: زوال عقل، انکولوژی.
  • رژیم غذایی - مهم است که بتوانید به درستی انتخاب کنید، هر روز، هر وعده غذایی در طول روز، یک رژیم متعادل تهیه کنید.
  • بهداشت - این جنبه باید در رابطه با افراد مسن بستری با دقت مورد توجه قرار گیرد، زیرا مستمری بگیران بستری نمی توانند از خود مراقبت نمایند و اقدامات بهداشتی کامل را انجام دهند.

آمادگی جسمانی هنگام برخورد با بیمار در بستر بسیار مهم است. برای افراد مسن، لازم است به طور دوره ای بلند شوند تا اقدامات خاصی انجام گردد، به عنوان مثال، برای تغذیه بیمار دراز کشیده، لازم است کمی او را بلند کنید. یک پانسیون خصوصی خوب آماده مراقبت، توجه شبانه روزی است، به خصوص زمانی که سالمندان کاملاً درمانده شوند.

قوانین اصلی برای پرستاری از سالمندان

به نقل از پرستاری بهار اصول پرستاری از سالمند در موسسات حرفه ای بر چند عامل راسخ است: شرایط سلامت، تعداد و درجه بیماری های همراه، عاقل بودن یا برعکس، تحرک زنان مسن. همه افراد مسن احتیاج به یاری تخصصی ندارند، بسیاری از آنها می توانند از خود مراقبت نمایند، سلامت عقل خود را حفظ نمایند و تقریباً همه کارهای خانه را انجام دهند. چنین مستمری بگیران در زندگی روزمره به یاری کمی احتیاج دارند، توجه نمایند، محبت نمایند، با دل خود صحبت نمایند.

افراد پس از سکته مغزی، مبتلایان به انکولوژی، با اختلالات روانی، بیماری ها باید جداگانه در نظر گرفته شوند. بعضی از آنها توانایی حرکت را از دست می دهند، بعضی دیگر نمی توانند به مقدار کافی با واقعیت، دنیای اطراف خود ارتباط برقرار نمایند، خطرات را به درستی ارزیابی نمایند. این دسته احتیاج به توجه دقیق، مراقبت حرفه ای دارد.

بیایید قوانین اساسی و مراقبت جامع از سالمندان را در نظر بگیریم:

  • رعایت رژیم روزانه، ایجاد شرایط مناسب زندگی. آسایش خانه تاثیر مهمی بر رفاه، خلق و خو و سلامت شهروندان در هر سنی دارد، سال های نقره ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما همواره می خواهید در آرامش و راحتی زندگی کنید. اگر شخصی نتواند رویه ها، اقدامات استاندارد را انجام دهد، او بعلاوه تمام شرایط را برای راحتی ایجاد می نماید. موارد مورد احتیاج: تمیز کردن مرطوب، فضا، نور طبیعی، پیاده روی، تهویه اتاق، روال مناسب، حذف اشیاء خطرناک، اشیا.
  • با ارائه یک رژیم غذایی متعادل، باید سبک و سالم باشد. در خانه های سالمندان، رژیم غذایی همواره با پزشک هماهنگ می گردد.

    شارژ، روش های ماساژ، بهداشت. اگر ضعف جسمانی، ویژگی های روانی یا عوامل دیگر به شما اجازه نمی دهد ساده ترین ورزش را به تنهایی انجام دهید، بیمار احتیاج به ماساژ دارد. از نظر اقدامات بهداشتی، اطمینان از: شستشوی روزانه، استفاده از شوینده های مخصوص پوست خشک، تمیز کردن چین های پوست، فاق، زیر بغل، استفاده از دستمال های مخصوص شستشوی ملایم لازم است. تخت ها باید با ست های ساخته شده از پارچه های طبیعی و غیر سفت پوشانده شوند و ملافه ها باید به طور منظم یا روزانه تعویض شوند.

  • ارائه مراقبت های پزشکی، زیرا همه مهمانان دارای تعدادی بیماری مزمن هستند. کارکنان پانسیون بر به موقع بودن مصرف داروها و اقدامات تجویز شده به وسیله پزشک نظارت می نمایند. بعضی از روش ها در خانه را نمی توان بدون یاری متخصصان انجام داد (نصب کاتتر ادراری، قطره چکان، تزریق عضلانی یا داخل وریدی). در بعضی موارد، تجهیزات تخصصی مورد احتیاج است.
  • ارائه حمایت روانی یکی از جنبه های اجباری مراقبت همه جانبه از سالمندان است.

پرسنل شرکت پرستاری بهار خصوصی کاملاً تمام پیچیدگی های مراقبت از سالمندان را می دانند و همواره آماده یاری هستند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1280

به "نحوه نظارت بر سالمندان در خانه شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نظارت بر سالمندان در خانه شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید