چرا بعضی دختران خواستگار ندارند؟

به گزارش مجله کامسا، نداشتن خواستگار امروزه یکی از مسائل دختران جوان است. با ورود دختران به دوره جوانی یکی از دغدغه های آن ها پیدا کردن همراه مناسب برای ادامه زندگی است.

چرا بعضی دختران خواستگار ندارند؟

دختران توقع دارند مردان جوان برای ازدواج پیش قدم شوند و خواستگاری نمایند تا بتوانند شخصی مناسب را انتخاب نمایند. اگر تعداد مردانی که برای ازدواج پیش قدم می شوند به میزان ای که دختر توقع دارد نباشد در اینجا برای او سوال پیش می آید: چرا من خواستگار ندارم، آیا مسئله ای در من وجود دارد؟ با خبرنگاران همراه باشید.

چرا من خواستگار ندارم

نبود خواستگار علل مختلفی دارد که با آنالیز می توان آن ها را برطرف کرد یا شرایط را بهبود داد. در ادامه به این علت ها می پردازیم.

شرایط خانوادگی دختر، اولین علت نداشتن خواستگار

گاهی ممکن است که اعضای خانواده از دید جامعه دچار مسائل و قصور باشند برای مثال پدر یا برادر دختر خلافکار باشند یا اعضای دیگر خانواده به بداخلاقی در اطرافیان خود معروف باشند. این عامل باعث می گردد که افراد جامعه گمان نمایند که دختر خانواده نیز مانند سایر اعضای خانواده است و کسی برای خواستگاری و امر ازدواج پیش قدم نگردد. بهتر است دختر خانواده سعی کند با کوشش برای داشتن زندگی مستقل، سرنوشت خود را تغییر دهد.

دیده نشدن دختر، علت نداشتن خواستگار

گاهی اوقات برخی دخترها آن طور که باید در جامعه که شامل جمع های خانوادگی یا محبت آمیز است حاضر نمی شوند. از علت های آن می گردد به خجالتی بودن، کمرو بودن یا داشتن شخصیت درون گرا اشاره نمود. این ویژگی های اخلاقی به دو صورت باعث می گردد که فرد به وسیله واسطه ها در جامعه دیده نشوند. از یک طرف فرد در جامعه کمتر حضور پیدا می نماید. از طرف دیگر حتی اگر فرد در جامعه نیز حضور پیدا کند این اخلاق باعث می گردد نتواند ارتباط خوبی با افراد مختلف بگیرد.

شکست عاطفی

ممکن است دختر خانوم قبلا ازدواج نموده باشد یا رابطه عاطفی را تجربه نموده باشد اما نتیجه هیچ کدام از آن ها خوب نبوده باشد. ازدواج ناموفق می تواند ضربه روحی شدیدی به هر دو طرف وارد کند. اعتماد به نفس آن ها را از بین ببرد و حتی ممکن است سبب افسردگی فرد گردد. از دست رفتن اعتماد به نفس و افسردگی برای رابطه بدون خاتمه نیز پیش می آید بخصوص اگر تمام شدن رابطه از طرف فرد مقابل باشد. برای اینکه رابطه عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب کابوس جوانان امروز در رابطه عاشقانه سر بزنید.

ماندن در گذشته

برترین راه برای کنار آمدن با گذشته این است که فرد بپذیرد زندگی پر از تجربیات خوب و بد است هرکدام از این تجربیات می توانند برای تصمیم گیری بهتر در آینده یاری نماینده باشند. افراد باید به این باور برسند که همه انسان ها شبیه هم نیستند و کسی که قرار است در آینده وارد زندگی آن ها گردد با فرد قبلی فرق دارد و مقایسه آن ها کار اشتباهی است.

سخت گیری های بی جا

اغلب دختران فکر می نمایند انسان سخت گیری نیستند. در کلام اذعام دارند تنها چیزی که از همسر آینده خود توقع دارند اخلاق مناسب و داشتن حداقل ها برای زندگی است اما در عمل رفتاردیگری اتفاق می افتد. برخی از خانم ها در هنگام روبه رویی با خواستگار شرط هایی نظیر عایدی بسیار بالا، خانه، ماشین یا ملک گران قیمت می گذارند یا با وسواس های بی فایده آغاز به ایرادگیری از خواستگار می نمایند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این روش دیگر از مرگ نمی ترسید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 1155

به "چرا بعضی دختران خواستگار ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا بعضی دختران خواستگار ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید