چگونگی تهیه آب سیب

به گزارش مجله کامسا، سیب یکی از مغذی ترین میوه هایی است که به آسانی در دسترس می باشد، و انواع مختلفی هم از آن یافت می گردد. گرچه طعم آن بسیار عالی است، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند بجای خوردن آن به طور کامل، آب میوه آن را

چگونگی تهیه آب سیب

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سیب یکی از مغذی ترین میوه هایی است که به آسانی در دسترس می باشد، و انواع مختلفی هم از آن یافت می گردد. گرچه طعم آن بسیار عالی است، اما بسیاری از افراد ترجیح می دهند بجای خوردن آن به طور کامل، آب میوه آن را بنوشند. این مقاله طرز تهیه و اطلاعات دقیقی را در مورد چگونگی تهیه آب سیب در اختیارتان قرار می دهد.

نوشیدن آب سیب خریداری شده از فروشگاه آن طراوت و تازگی آب میوه طبیعی را نخواهد داشت. این آب میوه ها مملو از مواد نگهدارنده می باشند. این مواد شیمیایی به منظور افزایش ارزش ذخیره سازی و تاریخ مصرف و یا عطر و طعم دار کردن آنها افزوده می شوند. با این حال برای بدن ضرر دارند. برترین و راحت ترین راه جلوگیری از این مشکل تهیه آب میوه به وسیله خودتان است. این کار بسیار آسان بوده و احتیاج به تجهیزات پیچیده ای ندارد.

دستورالعمل شماره 1

مواد لازم:

سیب

شکر (در صورت احتیاج)

ظرف بزرگ در دار

بطری و شیشه خالی جهت ذخیره سازی آب میوه

ملاقه

غربال یا صافی

طرز تهیه:

1. اولین کاری که بایستی انجام دهید این است که سیب های خوب و سالمی انتخاب کنید. از سیب هایی که نرسیده و یا خراب هستند استفاده نکنید، در غیر این صورت بر طعم و مزه آب سیب تأثیر گذاشته می گردد. سعی کنید سیب های شیرین را برگزینید به این علت که احتیاجی به افزودن شکر به آن نخواهد بود.

2. اکنون سیب ها را به خوبی بشویید و آنها را به قطعات کوچک خرد کنید. آنها را پوست نکنید به این علت که پوست حاوی مواد مغذی بسیاری است. هسته و دانه های آنها را در آورید.

3. اکنون ظرف را با حداقل 5 اینچ یا تقریباً 148 میلی لیتر آب پر نموده و سپس سیبهای خرد شده را درون آن بریزید. سپس با شعله زیاد اجازه دهید به جوش آید. هنگامی آب آغاز به جوشیدن کرد، شعله را کم نموده و اجازه دهید تا زمانی که قطعات سیب نرم شوند، عمل پخت ادامه یابد. نباید فراموش کنید که آن را با ملاقه به هم زنید، در غیر این صورت ممکن است قطعات سیب در ته ظرف بچسبند.

4. در این فاصله، آغاز به آماده کردن شیشه ها کنید. آنها را پیش از استفاده استریل نموده و در جای گرم نگه داشته تا زمانی که آب میوه را درون آنها می ریزید ترک نخورند.

5. به محض آنکه سیب ها به خوبی پخته شدند، قدم بعدی این است که آنها را به منظور برداشتن پوست، تفاله، دانه و ریشه به خوبی صاف کنید. برای این کار از صافی بهره ببرید. اطمینان حاصل کنید که از غربال خوبی استفاده می کنید. یافتن دانه و یا تکه ای از پوست در حین نوشیدن آب میوه، لذت خوردن آن را از بین می برد. بنابراین به خوبی آن را از صافی بگذرانید.

6. آب میوه ای را که اکنون به دست آورده اید را یکبار دیگر گرم کنید. آن را چشیده و در صورت احتیاج به آن شکر بیافزایید. هرچند بهتر است که از افزودن شکر به آن خودداری کنید.

7. اکنون تمام کاری که می ماند، ذخیر کردن آن است. با استفاده از ملاقه، به دقت این آب سیب را درون شیشه های خالی بریزید. درب شیشه ها را محکم ببندید و در صورتی که قصد دارید از آن برای مدت طولانی بهره ببرید، درب شیشه ها را با چیزی محکم کنید. در غیر این صورت، اجازه دهید شیشه ها خنک شده و سپس آنها را در یخچال گذاشته و این آب سیب تازه و مغذی را هر روز برای صبحانه نوش جان کنید.

دستورالعمل شماره 2

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک مخلوط کن می تواند کارها را با سرعت زیادی انجام دهد، در این صورت مراحلی که در ذیل آورده شده است را دنبال کنید.

1. سیب های خرد شده را به همان روش بالا آماده کنید و این قطعات را در مخلوط کن بریزید.

2. مقداری آب به آن افزوده و سپس قطعات را به خوبی با مخلوط کن یکدست کنید. اطمینان حاصل کنید که پیش از استفاده از مخلوط کن، هیچ دانه و یا ریشه ای درون سیب باقی نمانده باشد، در غیر این صورت طعم و مزه آن را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

3. اکنون این مخلوط را با استفاده از یک صافی کاملاً خوب، صاف نموده و آب آن را بیرون بیاورید. چنانچه دوست دارید به آن شکر افزوده و سپس نوش جان کنید.

بعلاوه می توانید طرز تهیه کنسانتره یا عصاره آن را با تبخیر آب میو تازه یاد بگیرید. این کنسانتره یا آب میوه غلیظ شده خطر خراب شدن آب آن را کاهش می دهد. چنانچه از مخلوط کن بهره ببرید، آماده سازی این آب میوه زمان زیادی نخواهد برد و یا می توانید مقداری از آن را ذخیره و روزانه از آن بهره ببرید. این آب میوه سالم می باشد، به این علت که هیچ گونه ماده نگهدارنده ای در آن استفاده نشده است. اگر از یبوست رنج می برید، این آب میوه درمان بسیار خوبی هم برای آن به شمار میرود.منبع: راسخون
انتشار: 25 مهر 1400 بروزرسانی: 25 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 881

به "چگونگی تهیه آب سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی تهیه آب سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید