کرمانشاه رتبه هشتم تورم در بین استان های کشور را دارد

به گزارش مجله کامسا، سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه گفت : بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار کرمانشاه رتبه هشتم تورم را بین استان های کشور داشته است .

کرمانشاه رتبه هشتم تورم در بین استان های کشور را دارد

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، بهزاد باباخانی سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار کرمانشاه رتبه هشتم تورم را بین استان های کشور داشته، گفت : کوشش می کنیم تا انتها سال از نظر نرخ تورم به میانگین کشور برسیم.

او با بیان اینکه زمانی کرمانشاه از نظر نرخ تورم بدترین شرایط را در کشور داشت، گفت : اسفند پارسال و فروردین سال جاری رتبه اول تورم کشور را هم در تورم نقطه به نقطه و هم تورم یکساله داشتیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با تاکید استاندار اقدامات و برنامه ریزی های متعددی برای بهبود شرایط نرخ تورم استان صورت گرفت، اضافه کرد: نتیجه این اقدامات باعث شد بر اساس آخرین شرایط شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی کشور که از سوی مرکز آمار ایران تهیه و منتشر شده، استان کرمانشاه در شهریور ماه سال جاری از نظر تورم نقطه به نقطه (یعنی نسبت به ماه مشابه پارسال) استان 25 کشور باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: بر اساس همین آمار کرمانشاه در شهریور ماه سال جاری بر اساس تورم 12 ماه گذشته استان هشتم کشور است.

باباخانی با اشاره به بهبود تورم یکساله و نقطه به نقطه در کرمانشاه، ادامه داد: از نظر تورم نقطه به نقطه که زمانی استان اول کشور بودیم 24 پله بهبود شرایط داشته ایم و در تورم دوازده ماهه که شاخص اصلی تری محسوب می گردد صندلی استان هفت پله بهتر شده است.

او با بیان اینکه نرخ تورم تابعی از اقتصاد کلان کشور است و نمی توان استان ها را به صورت جزیره ای در نظر گرفت، گفت: برنامه ما این بود که در فضای مالی متورمی که کشور با آن روبرو بوده، استان کرمانشاه رتبه اول را نداشته باشد.

باباخانی اضافه کرد: به همین دلیل و با تاکید استاندار جلسات تنظیم بازار به صورت مکرر در استان برگزار گردید و کمیته ای برای کنترل نرخ تورم تشکیل دادیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استانداری کرمانشاه با اشاره به تحلیلی که بر شرایط نرخ تورم استان صورت گرفت، ادامه داد: در این تحلیل تعیین شد تعدادی از رسته های صنفی و خدماتی شامل 10 اتحادیه صنفی نرخ قیمت نامناسبی داشتند که بر شرایط تورم استان بسیار تاثیر گذارد.

باباخانی با بیان اینکه در جلسات تنظیم بازار از تک تک این اتحادیه های صنفی دعوت شد، اضافه کرد: این اتحادیه ها همکاری خوبی داشتند و منجر به آن شد که در بعضی موارد اصلاح رویه ها، اصلاح قیمت گذاری و یا افزایش نظارت و بازرسی ها را داشته باشیم.

او گفت: از سوی دیگر در بعضی از این اتحادیه ها طی دو، سه سال اخیر افزایش قیمت اعمال نشده بود و این باعث می شد تغییر قیمت خودسرانه در بعضی کالا ها و خدمات داشته باشیم که ساماندهی این موضوع باعث کنترل قیمت ها کنترل شد.

سرپست معاونت امور مالی استانداری کرمانشاه تشدید نظارت ها و برخورد با متخلفین در بازار را از دیگر عوامل تاثیرگذار بر بهبود نرخ تورم استان دانست.

او با بیان اینکه مجموعه اقدامات باشد اتفاقات خوبی در صندلی تورم استان رخ دهد، گفت: همانطور که قول داده بودیم کوشش می کنیم تا آخر سال نرخ تورم استان کرمانشاه به میانگین کشور نزدیک و حتی از آن بهتر گردد. همان طور که کوشش ها نتیجه داده و طی پنج ماه از رتبه یک کشور به رتبه هشتم رسیده ایم .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 874

به "کرمانشاه رتبه هشتم تورم در بین استان های کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرمانشاه رتبه هشتم تورم در بین استان های کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید