کمیته ای برای آنالیز عملکرد شرکت ملی پتروشیمی تشکیل شد

به گزارش مجله کامسا، تهران (پانا)- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از تشکیل کمیته ای برای آنالیز عملکرد شرکت ملی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در این کمیسیون اطلاع داد.

کمیته ای برای آنالیز عملکرد شرکت ملی پتروشیمی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، مصطفی نخعی در شرح نشست روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: نخستین دستور امروز درباره آنالیز عملکرد سه ماهه وزارت نیرو درباره احکام مروبط به این وزارت خانه در لایحه بودجه 1400 بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تبصره های زیادی به وزارت نیرو مربوط در بودجه 1400 مربوط است، گفت: بر اساس نظر کمیسیون مقرر شد عملکرد سه ماه این وزارت خانه با توجه به تبصره هایی که در قانون وجود دارد به صورت مستمر رسیدگی گردد که در نشست امروز بصره 15 قانون آنالیز شد.

وی درباره دومین دستور کار کمیسیون که آنالیز طرح استفساریه در بند (ز) تبصره یک قانون بودجه 1400 بود، گفت: طبق این بند وزارت نفت موظف است 150 هزار میلیارد ریال را برای تهیه قیر رایگان تامین اعتبار کند. محلی هم که برای تامین اعتبار آن در نظر گرفته شده از مازاد درآمدهای حاصل جزء (2) بند (ب) تبصره مذکور است.

نغعی با بیان اینکه تحلیل وزارت نفت برای عدم تامین اعتبار این است که طبق قانون تامین اعتبار برای 6 ماهه دوم سال است، اسم کرد: تعدادی از نمایندگان طرح استفساریه را عنوان کردند و کمیسیون رای مثبت به این استفساریه داد که طبق آن وزارت نفت مکلف است در 6 ماه ابتدایی سال هم به صورت ماهانه این اعتبار را تامین کند.

وی درباره سومین دستور کارکمیسیون انرژی مجلس بیان نمود: درخواست تعدادی از نمایندگان درباره اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس درباره عملکرد شرکت ملی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: ناصرموسوی لارگانی به اسم نماینده تقاضا کنندگان موضوعات این درخواست را عنوان کرد و نمایندگان و مدیرعامل صنایع پتروشیمی و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم در این نشست حاضر بوده و شرحاتی را ارائه کردند.

نخعی گفت: جمع بندی کمیسیون بر این شد که کمیته ای متشکل از تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون برای آنالیز دقیق ابعاد این موضوع تشکیل گردد. این کمیته 10 روز فرصت دارد ابعاد مختلف موضوع را آنالیز نموده و گزارش آن را برای تصمیم گیری بعدی به کمیسیون انرژی ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 786

به "کمیته ای برای آنالیز عملکرد شرکت ملی پتروشیمی تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته ای برای آنالیز عملکرد شرکت ملی پتروشیمی تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید