نکات بهداشتی برای ورود به پارک های عمومی

به گزارش مجله کامسا، در روزهای پایانی فصل بهار و پیوستن به فصل تابستان، دیگر کمر سرما شکسته و هوا رو به گرمی می رود. شاید مردم کشورها در فصول مختلف سال، تفریحات و مشغله های متفاوتی داشته باشند اما در فصل تابستان تقزیبا همه مردم دنیا از تفریح در فضای باز و استفاده از پارک های عمومی استقبال می نمایند. تابستان سال جاری با تابستان های پیشین متفاوت است این تفاوت را شیوع ویروس کرونا رقم زده است. می گردد تفریح کرد اما با مراقبت های خاص. رعایت نکات بهداشتی در پارک های عمومی می تواند این فرصت را به ما بدهد تا از فصولی که ویژه تفریح هستند بیش تر لذت ببریم. در این فرصت در مجله خبرنگاران تعدادی از این نکات را با هم مرور می کنیم تا ایمن تر وارد پارک های عمومی شویم.

نکات بهداشتی برای ورود به پارک های عمومی

نکات بهداشتی در پارک های عمومی در دوران کرونا

شیوع بیماری کوید 19 بر تمام قسمت های زندگی ما تاثیر گذاشته است. اما با این حال، با ورود به فصل تابستان، فاز جدیدی از زندگی در زمان همه گیری این بیماری به همراه خورشید تابستان شروع به تابش نموده است. بسیاری از تجارت ها با شروع این فصل داغ کار خود را دوباره شروع نموده اند. علی رغم تمام این بازگشایی ها، همچنان هیچ راهنمای مشخصی برای این که چطور بتوانیم در این دوران امین بمانیم و با رعایت بهداشت تردد داشته باشیم وجود ندارد. تنها حرفی که در این زمینه موجود است این است که در خانه ماندن به مراتب ایمن تر از بیرون آمدن از خانه و بودن در فضاهای عمومی است اما هیچ صحبتی در خصوص این که چگونه می توان در فضاهای باز ایمن ماند به طور واضح بیان نشده است. اول از همه باید گفت که کلمه ایمن به این معنا نیست که افراد به طور کامل از خطر مبتلا به کوید 19 به دور هستند. اما اگر می خواهید قدمی در فضاهای عمومی بزنید پس بهتر است این چند نکته را به یاد داشته باشید.

اطراف خانه خود به تفریح بپردازید

اگر برای خارج شدن از خانه تصمیم خود را گرفته اید پس بهتر است نزدیک ترین پارک و در دسترس ترین راستا را انتخاب کنید. طبق تحقیقات می گویند این فاصله از خانه بهتر است حداکثر 40 دقیقه رانندگی باشد. همچنان در قرنطینه نیستیم اما این بدان معنا نیست که فصل پیش رو یکی از همان فصل های پر از سفر است و ما می توانیم به هر جایی دل مان می خواهد برویم. این یک واقعیت محض است که اگر راه دوری را برای طفر انتخاب نموده اید پس مجبور خواهید شد که در زمان تردد تان چندین بار به دلایل مختلف، برای برطرف خستگی و برای معاشرت خرید بیاستید و همین دلایل کافی است تا خطر مبتلا شدن را در شما افزایش دهد.

درباره موقعیت منطقه ای خود مطلع باشید

بله! میزان مبتلایان به کوید 19 در حال کاهش و رشد میزان آن ها کم سرعت تر از قبل شده است اما همچنان مناطقی در اطراف شما هستند که آمار آن ها هنوز در شرایط قرمز به سر می برد. اگر موقعیت منطقه ای شما طبق آمارهای منتشر شده جز مناطق پر خطر است، بنابراین هنوز وقت انجام دادن تفریحات و فعالیت های فصل گرم نرسیده است. قبل از این که از خانه خارج شوید، حتما شرایط منطقه ای که در آن ساکن هستید را بسنجید و بعد برای بیرون رفتن اقدام کنید.

در فضاهای عمومی از ماسک بهره ببرید

بی شک در چنین شرایطی، فعالیت در فضای باز کم خطر تر از فعالیت و ورزش در فضای سرپوشیده است اما استفاده از ماسک باز هم از درجه اهمیت بالا در میان ساده ترین راه برای رعایت نکات بهداشتی در پارک های عمومی و همچنین فضاهای عمومی به حساب می آید و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می نماید. البته ممکن است در زمانی که کسی در حال صحبت در فاصله ای نه چندان دور از شما باشد و از قضا مبتلا به ویروس کرونا هم باشد، با یاری باد بتواند ویروس را به شما منتقل کند که برای مقابله با چنین موقعیتی بهتر است از شیلدهای صورت نیز علاوه بر ماسک بهره ببرید.

دست های تان را بشویید

دقیقا مانند پوشیدن ماسک، دستان تان را به مدت 20 ثانیه بشویید و این را بدانید که یکی از مهم ترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس، همین دست شستن با آب و صابون است. شاید از شنیدن و انجام دادن این عمل تکراری خسته شده باشید اما بدانید که اگر تا امروز سلامت مانده اید به خاطر رعایت همین نکته بسیار ساده است. قبل از غذا خوردن، بعد از سرفه کردن، بعد از نظافت بینی و بعد از لمس هر سطحی که در فضاهای عمومی برخورد دارید این عمل تکراری و ساده را انجام دهید.

شش قدم آن طرف تر بنشینید

فاصله هوشمند یکی دیگر از عباراتی است که امروز در مقابله با شیوع ویروس کرونا می شنوید. فرقی ندارد در کدام کشور زندگی می کنید. این عبارت هم یکی از نکات بهداشتی در پارک های عمومی و به طور کلی فضاهای پر جمعیت به شمار می آید. خوب! طبیعی است. همواره که وسیله اندازه گیری برای رعایت فاصله مناسب از دیگران در دسترس نیست. پس در چنین موقعیتی باید چه طور فاصله گیری درست را متوجه شد؟ انجام این کار بسیار ساده است. کافی است تا از نفر نزدیک تان تنها 6 قدم عادی فاصله بگیرید؛ بنابراین شما در شرایط امن قرار دارید.

از اسباب بازی ها در پارک های عمومی استفاده نکنید

متاسفانه خبر بد برای بچه ها این است که همچنان وقت استفاده از اسباب بازی ها در فضاهای عمومی نرسیده است. زمین های بازی در پارک های عمومی به دلیل مورد استفاده قرار دریافت عموم، یکی از خطرناک ترین فضاها برا انتقال ویروس کرونا به شمار می آید. البته عده ای معتقد هستند که با گند زدایی از این فضا می توان خطر ابتلا را تا حد زیادی کاهش داد اما مسئله این است که بچه ها بازیگوش تر از این حرف ها هستند که بعد از هر بار زمین خوردن دست هایشان را با مواد ضد عفونی نماینده پاک نمایند.

در فضاهای شلوغ قرار دیدار نگذارید

قرار دیدار تان در پارکی که شلوغ است و مملو از جمعیت شاید تا مقدار قابل توجه ای منطقه ای چالش برانگیز باشد. به نظر باید قرار دیدار خود را در حالتی که نمی توانید فاصله هوشمند را رعایت کنید برای روز دیگر و ساعتی دیگر هماهنگ کنید تا هم شما و هم طرف قرارتان از ابتلا به ویروس کرونا دور بماند.

یک جا جمع نشوید

همانطور که باید از پارک های عمومی شلوغ دوری کنید. این نکته که نباید در هر جا دیگر تجمع کنید هم جز رعایت نکات بهداشتی در پارک های عمومی و فضاهای باز است. قدرت انتقال این ویروس از انسان به انسان است و از سرعت بسیار بالایی برخوردار است. پس هر گونه تجمع و رعایت نکردن فاصله هوشمند می تواند شما را تا حد قابل توجه ای در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دهد. البته در صورت اجبار موقعیت، بهتر است در نشست های محبت آمیز و کاری نیز حداقل فاصله را از نفرات دیگر رعایت کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 119

به "نکات بهداشتی برای ورود به پارک های عمومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات بهداشتی برای ورود به پارک های عمومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید