WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه گیری، تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا

به گزارش مجله کامسا، سازمان جهانی بهداشت میخواهد تا سرانجام سال 2021، 40درصد از جمعیت هر کشور را در برابر کووید 19 واکسینه و تاکید می نماید، منابع کافی برای دستیابی به اهداف وجود دارد، به شرط آنکه آنها به طور عادلانه توزیع شوند.

WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه گیری، تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سازمان دنیای بهداشت میخواهد تا خاتمه سال 2021، 40درصد از جمعیت هر کشور را در برابر کووید 19 واکسینه کند.

سازمان دنیای بهداشت ابتکاری را برای واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت هر کشور در برابر همه گیری تا خاتمه سال 2021 و 70 درصد تا اواسط سال 2022 با اولویت دادن به واکسن به کشورهای کم عایدیتر، به ویژه کشورهای آفریقایی اعلام نمود.

تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان دنیای بهداشت در یک نشست خبری گفت: امروز WHO استراتژی دستیابی به واکسیناسیون دنیای کووید 19 را تا اواسط سال 2022 شروع می نماید؛ این استراتژی راهی را نشان می دهد که همه باید با هم طی کنیم تا به اهداف خود در خصوص واکسیناسیون 40 درصد از جمعیت هر کشور تا خاتمه امسال و 70 درصد تا اواسط سال آینده برسیم.

به گفته تدروس ادهانوم قبریسوس، دستیابی به این اهداف حداقل به 11 میلیارد دز واکسن احتیاج دارد، که به جای مشکل تامین با مشکل تخصیص روبرو است.

رئیس WHO یادآور شد: با فراوری دنیای واکسن که در حال حاضر در حدود 1.5 میلیارد دز در ماه است، منابع کافی برای دستیابی به اهداف ما وجود دارد، به شرط آنکه آنها به طور عادلانه توزیع شوند.

براساس سوابق موجود، بیش از 6.4 میلیارد دز واکسن در حال حاضر در سطح دنیا تجویز شده است و تقریباً یک سوم جمعیت دنیا به طور کامل در برابر کووید 19 واکسینه شده اند. با این حال، کشورهای کم عایدی کمتر از نیمی از درصد واکسن های دنیا را دریافت نموده اند و در آفریقا، کمتر از پنج درصد مردم به طور کامل واکسینه شده اند.

در اوایل امسال، WHO برای همه کشورها این هدف را قرار داد که 10 درصد از جمعیت خود را تا خاتمه ماه سپتامبر واکسینه نمایند، اما 56 کشور به این هدف نرسیدند. این امر باعث شد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در راه اندازی آخرین استراتژی به رئیس سازمان بهداشت دنیای بپیوندد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: kamsaco.ir شناسه مطلب: 902

به "WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه گیری، تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه گیری، تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید